Dálnice D10 bude mít v prvních kilometrech za Prahou šest pruhů
DÁLNICE D10
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) získalo kladné stanovisko k posouzení vlivu na životní prostředí (EIA) pro záměr rozšíření počáteční části D10 z Prahy na Mladou Boleslav na šest pruhů, který zahrnuje i rozšíření přilehlé části Pražského okruhu i v souvislosti s jeho připravovanou dostavbou. Informoval o tom server Zdopravy.cz a vyplývá to z informací uvedených v databázi EIA. Stavba by podle informací ŘSD měla začít v roce 2029 a být hotová o rok později.
Rozšiřovaný úsek bude mezi mimoúrovňovými křižovatkami Satalice a Radonice. Důvodem je podle informací ŘSD fakt, že úsek kapacitně nedostačuje a v době dopravní špičky se na kraji Prahy tvoří kolony. Podobná je situace i na Pražském okruhu v části mezi křižovatkou Satalice a Chlumecká, kterou rovněž čeká rozšíření, uvedl státní podnik. Přestavba čeká také mimoúrovňové křižovatky Radonice a Chlumecká mezi Černým Mostem a Horními Počernicemi.
Předpokládané náklady stavby jsou 1,1 miliardy korun bez DPH. Podle serveru Zdopravy.cz pak ŘSD plánuje i rozšíření navazující části dálnice od Radonic až po Mladou Boleslav, pro které již státní podnik kladné stanovisko EIA získal a nyní se projektuje první úsek ke Staré Boleslavi. Server citoval loňské vyjádření ředitele závodu Praha ŘSD Tomáše Grosse, podle kterého by část u Prahy měla být hotová dříve než navazující úsek na Starou Boleslav.
ŘSD připravuje také dostavbu Pražského okruhu v úseku mezi Březiněvsí a Satalicemi, na který budou navazovat další další dva směrem k Ruzyni. Loni v polovině prosince začala také stavba jihovýchodního úseku okruhu mezi Běchovicemi a dálnicí D1, který by se měl řidičům podle plánu ŘSD otevřít koncem roku 2027. První úsek vnějšího okruhu kolem Prahy se otevřel v roce 1983, na dosud poslední dostavěnou část mezi dálnicemi D1 a D5 auta vyjela v roce 2010.