Soukup žaluje šéfa ČT Dvořáka a moderátorku Fridrichovou. Pořad 168 hodin žene před televizní radu

Soukup žaluje šéfa ČT Dvořáka a moderátorku Fridrichovou. Pořad 168 hodin žene před televizní raduNOVÉ
Jaromír Soukup v jednom ze svých pořadů Foto:

Foto: TV Barrandov

Domov

Soukup žaluje ČT

vdr

Mediální podnikatel Jaromír Soukup, který vlastní vydavatelství Empressa Media a je generálním manažerem TV Barrandov, kde má i své vlastní pořady, podává trestní oznámení na generálního ředitele České televize (ČT) Petra Dvořáka a moderátorku pořadu 168 hodin Noru Fridrichovou. Redaktoři a editoři, kteří v nedělním pořadu v uplynulých dvou týdnech informovali o velkých dluzích Soukupových společností, se měli „dopustit lživých a manipulativních výroků, které dlouhodobě poškozují dobré jméno mých firem,“ sdělil Jaromír Soukup v prohlášení, které zaslal deníku Echo24.

Podle šéfa TV Barrandov ČT ve svých pořadech „lže a manipuluje“. „Česká televize tak dlouhodobě zneužívá svého postavení na trhu a evidentně ve vysílání nechává prezentovat osobní názory redaktorů, kteří rezignují na objektivitu vysílání,“ uvedl Jaromír Soukup v tiskové zprávě.

Jaromír Soukup se zároveň rozhodl podat podnět Radě pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), redaktoři ČT totiž podle něj postupují ideologicky. „Nepotřebuji být žádný specialista na televizní obsah, abych viděl, že Česká televize postupuje jednoznačně ideologicky ke zpracovávání obsahu, který je spojen s mou osobou nebo s televizí Barrandov. Navíc mi přijde zarážející, že zatímco Rada pro rozhlasové a televizní vysílání je schopna nám posílat upozornění za každou maličkost, tak v případě České televize je její chování farizejské,“ dodal ředitel TV Barrandov.

ČT ve svém publicistickém pořadu 168 hodin odvysílala v neděli 20. a 27. ledna reportáže o údajně vysokých dluzích společností mediálního podnikatele Jaromíra Soukupa. Podle ČT a odborníků, které televize oslovila, hrozí, že nebude mít Jaromír Soukup z čeho platit své závazky. Uplynulou neděli také ČT odvysílala, že jedním z největších zájemců o případné převzetí TV Barrandov v insolvenčním řízení by měl být mediální podnikatel Daniel Křetínský, který dosud nevlastní žádnou televizi. Vydává například časopis Reflex nebo bulvární deník Blesk. 

Podle informací deníku Echo24 Daniel Křetínský skoupil pohledávky společností Jaromíra Soukupa v řádu stovek milionů korun, ale není zřejmé, zda má skutečný zájem o TV Barrandov. Ta totiž nezapadá do jeho mediálního portfolia. Více by se naopak mohla hodit do portfolia společnosti GS holding, která ovládá TV Prima.

Veřejnoprávní televize se k údajně podaným trestním oznámením zatím nevyjádřila, reakci deník Echo24 zjišťuje.

Čtěte také: Po ODS plánuje bojkot Soukupových pořadů i TOP 09. Dnes nepřijde Pospíšil