Málo místa na silnicích? Na některých chce stát přimalovat třetí pruh

Snaha o zrychlení dopravy

Málo místa na silnicích? Na některých chce stát přimalovat třetí pruhNOVÉ
Ilustrační snímek Foto:

FOTO: Shutterstock

1
Domov
Sdílet:

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) přišel s návrhem, jak řidičům ulevit na vytížených silnicích 1. třídy. Ve Středočeském kraji plánuje na některých úsecích přimalovat či přistavět třetí jízdní pruh. Od silnic s tzv. uspořádáním 2+1 si slibují rychlejší dopravu, informuje server iDnes.cz.

Plán počítá především s komunikacemi kolem Prahy, kde dvoupruhové silnice přestávají stačit. Nového předjížděcího pruhu navíc se už dočkala cesta mezi Mirošovicemi a Benešovem. Celou situaci zjednodušila skutečnost, že dvoupruhová silnice byla sama o sobě dostatečně široká. Stačilo tedy jen přemalovat značení na vozovce a přidat bílozelené kužely pro lepší orientaci.

Stát i řidiči si změnu pochvalují, z toho důvodu chtějí tímto způsobem rozšířit kapacitu silnic i na jiných místech. „Letošní doplnění třetího jízdního pruhu přišlo jen na 75 milionů korun a zklidnilo dopravu. Zaznamenali jsme kladné ohlasy nejen od řidičů, ale i od Policie ČR,“ řekla iDnesu tisková mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

V Libereckém kraji jsou ve výstavě celkem tři komunikace – na silnici I/13 u Jítravy ve směru na Chrastavu, která by měla být otevřená ještě letos, a silnice I/65 a I/15 u Jablonce nad Nisou. Třetího pruhu se dočkají i vozovky mezi Pískem a Pištínem u Českých Budějovic, mezi Prahou a Kolínem nebo mezi Mělníkem a Velvary.

Čtěte také: Stojí celá Evropa. Řidiče čekají zácpy především při cestě na jih

Na některých úsecích se plány ŘSD setkaly s odporem. Rozšíření silnice I/11 mezi Třebechovicemi pod Orebem a Týništěm nad Orlicí třeba neprošlo přes rybáře a zemědělce, kteří se báli zhoršeného přístupu na své pozemky. Silnice první třídy I/3 poblíž Benešova je zase alternativním řešení k dálnici D3 do Tábora, jelikož práce na ní stojí kvůli aktivistům i chybějícím stavebním povolením.

Komunikace s více jízdními pruhy se považují za mnohem bezpečnější než klasické dvouproudové silnice, kde je riziko čelní srážky při předjíždění mnohem vyšší, především u nezkušených řidičů. Podle některých ohlasů ovšem nejsou přidané jízdní pruhy řešením pro současnou situaci v dopravě.

„Přestavba v současné době sice lokálně pomůže v kapacitě komunikace, ale nenahradí zcela lokálně chybějící silnici dálničního typu. Osobně se mi pak nelíbí, jak jsou od sebe odděleny jízdní směry. Místo plastových kuželů by tam mělo být například lanové svodidlo. To v drtivé většině zabrání přejetí vozidla do protisměru, což je nejčastější příčina vážné dopravní nehody,“ řekl iDnesu Petr Vomáčka z asistenční společnosti Ústřední automotoklub.

Čtěte také: ‚Nechci slevu totální, mám rád farmu lokální,‘ propaguje ministerstvo české výrobky

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články