Vláda bude vyvracet mýty o Romech. I na Facebooku

BOJ PROTI RASISMU

Vláda bude vyvracet mýty o Romech. I na Facebooku 1
Domov
Sdílet:

Úřad vlády zkoumá cesty, po kterých se dosud nikdy nevydal. Kvůli chystané kampani proti rasismu a násilí z nenávisti se rozhodl investovat peníze i do reklamy na internetu a sociálních sítích. Podle zjištění serveru ECHO24.cz půjde zhruba o dva miliony korun, z kterých bude profitovat především Facebook.

„Pro nás je důležitý akcent na internet a sociální sítě, protože to je přirozený prostředek komunikace pro mladé lidi,“ uvádí na adresu chystané kampaně její koordinátor Jaroslav Valůch. Projekt Úřadu vlády, který má na starosti Agentura pro sociální začleňování, by měl zacílit především na mladé lidí ve věku 15 a 25 let. A k těmto lidem se klasické komunikační kanály jako je inzerce v novinách, televizi nebo na billboardech dostávají jen obtížně.

Valůch má jasno: „Na začátku jsme si řekli, že nechceme dělat další kampaň, která vyvrcholí dalším spotem v televizi a billboardy po České republice. Zaprvé je to nákladné. A zároveň tímto způsobem kampaně dnes už moc fungovat nemůžou. Způsob, jakým mladí lidé přijímají a sdílejí informace, se velmi změnil.“

„Na Úřadu vlády doposud neexistuje zkušenost s většími kampaněmi, které běží přes sociální média. Hodně teď trávíme čas tím, abychom dobře nastavili veřejné zakázky. Dělali jsme si různé průzkumy, jak se to správně dělá,“ připouští koordinátor kampaně.

Jak přesně bude kampaň proti rasismu a násilí z nenávisti vypadat, má být překvapením letošního podzimu. Server ECHO24.cz ale v předstihu zjistil některé podrobnosti. Přivedl je na něj například průzkum trhu, v rámci kterého Úřad vlády zjišťoval, jestli si reklamní kredit na Facebooku musí kupovat přímo od této sociální sítě, nebo má šanci využít na nákup některých zprostředkovatelů.

„Na Úřadu vlády doposud neexistuje zkušenost s většími kampaněmi, které běží přes sociální média. Hodně teď trávíme čas tím, abychom dobře nastavili veřejné zakázky. Dělali jsme si různé průzkumy, jak se to správně dělá,“ připouští koordinátor kampaně. Valůch se novými médii zabýval už v hnutí Nesehnutí a dobře si uvědomuje, že na mladé lidi vláda těžko zapůsobí tiskovou zprávou, kterou čas od času vydá třeba ministerstvo práce a sociálních věcí.

Reklama na Facebooku za 800 tisíc

Chystaná kampaň na sociálních sítích by měla především operativně vyvracet nepravdy a mýty, které například o Romech po internetu kolují. Nebo tlumit zprávy, které mají potenciál k tomu, aby podněcovaly násilí. „Dále by to mohla být pozvánka na nějakou akci, kde někde něco pořádá. A také je důležité mít kvalitní a originální obsah, budeme mít blog, kde budeme zveřejňovat informace a příspěvky,“ nastiňuje cíle koordinátor Valůch.

Celý tříletý projekt má rozpočet 37 milionů korun a měl by být financovaný převážně z Norských fondů. Přímo na internet půjde jen ale výseč peněz. „Facebooková reklama 800 tisíc, celkově to bude s reklamou na internetu a tvorbou obsahu tak dva miliony korun maximálně,“ vypočetl Valůch. Další peníze půjdou například i na televizní spot, který by měl kampaň podpořit také, byť nebude její dominantní složkou.

Mediální kampaň zaměřená na mladé je součástí většího balíku plánovaných aktivit projektu. Jeho cílem budou také besedy na školách, podpora měst a obcí, místních iniciativ, vzdělávacích aktivit pro policii a dva sociologické průzkumy. V rámci kampaně cílené na mladé má vzniknout také několik doprovodných tištěných materiálů.

Sdílet:

Hlavní zprávy