Mnichov uvažuje o širokém zákazu jízdy dieselových aut
další problém pro diesel
Bavorská metropole Mnichov uvažuje podle listu Süddeutsche Zeitung o tom, že zakáže dieselovým autům jezdit po městě. Dotknout by se to mohlo asi 133.000 až 170.000 dieselových aut registrovaných v Mnichově. Důvodem úvah mnichovské radnice je množství zplodin, které dieselové vozy vypouštějí do ovzduší.
„Dokážu si jen těžko představit, že se bez takových zákazů do budoucna obejdeme, i když by mě těšilo, kdyby to šlo bez nich,“ řekl primátor bavorské metropole Dieter Reiter deníku. Reagoval tak na nová data o znečištění ovzduší ve třetím největším německém městě.
Kolika aut by se zákaz dotkl, zatím není úplně jasné. Záleželo by na tom, jakých norem by se týkal. Reiter zatím uvažuje o tom, že dieselové vozy splňující nejpřísnější emisní normu Euro 6 by ve městě nadále jezdit mohly. Celkem je v Mnichově registrovaných 295.000 dieselových aut.
Zvažovaný zákaz by byl zatím nejširším v celém Německu. Mnichov s ním podle všeho ale počká nejméně do podzimu, kdy by měl Spolkový správní soud rozhodnout o tom, jestli takové zákazy mohou vyhlašovat jednotlivá města, nebo tak musí učinit vedení příslušné spolkové země.
Mnichov je sídlem německé automobilky BMW. Její mluvčí uvedl, že pro zlepšení kvality ovzduší je vhodnější podporovat využívání elektrických vozidel než zakazovat provoz naftových automobilů.
Proti zákazům naftových vozů v jednotlivých spolkových zemích či městech se vyslovila rovněž spolková vláda. „Zákazy ježdění jsou špatným politickým přístupem,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy.
Akcie německých automobilek BMW, Volkswagen a Daimler dnes oslabovaly. K jejich poklesu podle obchodníků přispěly právě vyhlídky na zákazy naftových automobilů, napsala agentura Reuters.
V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.
Nedávné testy německých úřadů ukázaly, že dieselové vozy splňující nejvyšší normu Euro 6 vyprodukují ve skutečném provozu 507 miligramů oxidů dusíku na kilometr, norma přitom počítá s emisemi maximálně 80 miligramů na kilometr. Podle současných právních předpisů nemusejí auta normy dodržovat ve skutečném provozu, ale jen při měření v laboratoři.