Podnikatelky prodělávaly. Začaly objednávky podepisovat mužským jménem a byznys kvete

Úspěch nastartoval až fiktivní spolupracovník

Podnikatelky prodělávaly. Začaly objednávky podepisovat mužským jménem a byznys kveteNOVÉ
Podnikatelka Foto:

Ilustrační foto: Shutterstock

1
Svět
  • red, jh
Sdílet:

Americké podnikatelky Penelope Gazinová a Kate Dwyerová se na trhu v minulosti setkávaly se sexismem a nerespektováním ze strany potenciálních obchodních partnerů, s nimiž se snažily navázat spolupráci. To však jen do té doby, než si vytvořily imaginárního mužského společníka. Neobvyklý krok jim dopomohl nejen k větší úctě, ale především k úspěchu na trhu s módními doplňky.

Gazinová a Dwyerová jsou spolumajitelkami internetového obchodu Witchsy, který se specializuje na výrobu výstředních módních doplňků a příslušenství. Na počátku svého podnikání však měly potíže uzavřít nutné dohody s pracovníky v technickém průmyslu, které potřebovaly k nastartování úspěšného byznysu. S grafickými designéry nebo webovými vývojáři. Dwyerová sdělila britské BBC, že odpovědi na emaily podepsané jí samotnou či její kolegyní dorážely pozdě anebo se nesly v hrubém duchu. „Reakce byly chladné, většinou nás nebraly vážně,“ uvedla a dodala: „Podnikatelé v emailech nepoužívali naše jména, jeden z nich dokonce oslovil slovy ‚OK, děvčata...‘.“

Změna nastala v momentě, kdy korespondenci obchodu Witchsy začal podepisovat smyšlený Keith Mann. Ženy si totiž vytvořily imaginárního spolupracovníka, propracovaly jeho životní příběh, vymyslely si i jeho osobnost. „Keitha jsme vytvořily jako troufalého člověka. Psal způsobem ‚říkali jste nám, že nám dáte brzy vědět, tak jak to vypadá?‘ Odpovědi potom přicházely velmi rychle.“

Když partneři jednali s Keithem, oslovovali ho s úctou a zprávy jemu adresované byly psány úplně jiným, umírněnějším tónem. „Bylo více než jasné, že my dvě jsme nikoho nezajímaly. Každý si myslel, že jsme idioti,“ poznamenala pro web Quartz Gazinová. „Když ale ti samí lidé obdrželi mail s nabídkou od Keitha, reagovali ve stylu ‚jasně, kamaráde, pojďme se o tom pobavit‘,“ doplnila.

Tah se zahrnutím mužského kolegy se Gazinové s Dwyerovou vyplatil. Jejich start-up prodal za první rok zboží v hodnotě 200 000 dolarů (téměř 4,5 milionu korun). Třebaže se jejich podniku začalo dařit, obě ženy přiznávají, že po takové zkušenosti cítí nepříjemně. „V technologickém průmyslu najdete jen málo žen, jasně tam dominují muži,“ poznamenala Dwyerová.

V rozhovoru pro časopis Fast Company Dwyerová sdělila, že jejich zážitek „prostě patří do světa, v němž nyní žijeme“. A i když Keith Mann pomohl postavit Witchsy na nohy, hlavním záměrem podnikatelek bude změnit postoje lidí v těchto otázkách. „Je hloupé, že jsme kvůli úspěchu musely udělat něco jako vytvořit Keitha, ale dokud bychom nedokázaly navázat spolupráci s vývojáři a grafiky, nikdy bychom nikomu nemohly ukázat, v čem vlastně podnikáme,“ vysvětlila Dwyerová. „Teď, když už jsme se zavedly na trhu, můžeme Keitha poslat na dovolenou,“ dodala.

Nejedná se o jediný případ poslední doby, v němž figuruje sexismus. V srpnu byl propuštěn zaměstnanec amerického Googlu poté, co poznamenal, že ženy se na práci v technologickém průmyslu nehodí. 

Čtěte také: Google by neměl upřednostňovat ženy, napsal inženýr Googlu. Dostal vyhazov

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články