Češi oblehli e-shopy. Denně utrácejí miliardu
TUZEMSKÉ E-SHOPY
Tržby českých e-shopů budou v letošní předvánoční sezoně rekordní. Například Alza.cz během posledního týdne poprvé dosáhla miliardového obratu. Růstu tržeb internetových obchodů výrazně pomohly i slevové akce v takzvaný Černý pátek. Vyplývá to z vyjádření on-line prodejců.
„Dosáhli jsme historického úspěchu – miliardového obratu za sedm dní a největší denní tržby v naší historii. Poprvé překonala Alza hranici miliardového obratu před 11 lety. Tehdy se však jednalo obrat za celý rok,“ uvedl ředitel marketingu Alzy Karel Kučera.
Internetovému obchodu s elektronikou CZC.cz meziročně vzrostly v posledních týdnech tržby o pětinu. „Zvýšenému zájmu ze strany zákazníků se oproti minulému roku těší převážně herní konzole, skládané počítačové sestavy a nositelná lifestylová elektronika,“ uvedl marketingový ředitel Michal Gabriel.
„Podle předpokladů nastal nejsilnější týden v roce. Lidem přicházejí výplaty, takže od pondělí rostou prodeje o 20 procent meziročně a o čtvrtinu proti předešlému týdnu,“ uvedla šéfka Slevomatu Marie Chytilová. Největší poptávka je podle ní po adrenalinových zážitcích.
Na českém trhu e-commerce začíná předvánoční nákupní sezona spolu s nákupním svátkem Black Friday, kdy vyskočí díky slevám obrat e-shopů o desítky procent. „Po Černém pátku se růst zpomalil, ale poslední čísla a odhady na čtvrtý adventní víkend a následný týden ukazují, že pro konec roku bude úspěšný. Celkový růst v tomto období odhadujeme na deset procent,“ uvedl produktový manažer Kasa.cz Petr Štursa.
Slevy na tzv. Černý pátek se tak v Česku zabydlují, například pro obchody skupiny Mall Group byl Black Friday 25. listopadu zatím jedním ze dvou vrcholů prodejů. „Tam jsme v tržbách meziročně posílili o 60 procent. Globálně jsme s Černým pátkem v rámci všech jednotlivých e-shopů dosáhli v součtu takřka miliardového obratu,“ uvedl za Mall Group Jan Řezáč.
Vánoční nákupy v internetových obchodech letos vrcholí od středy 14. do pondělí 19. prosince. Celkem Češi během vánoční nákupní sezony utratí rekordních 31 miliard Kč, vyplývá z odhadu Asociace pro elektronickou komerci.