Televizní stanice CNN čelí v Rusku vyšetřování, porušuje údajně zákony

Vyšetřování CNN v Rusku

Televizní stanice CNN čelí v Rusku vyšetřování, porušuje údajně zákonyAKTUALIZOVÁNO 1
Svět
Sdílet:

Ruská státní agentura Roskomnadzor, hlavní služba cenzurního dohledu, obvinila americkou zpravodajskou televizní stanici CNN International z porušování ruského federálního zákona o médiích.

Zástupce televize pak pozvala na společné jednání, kde firmě pravděpodobně vydá napomenutí, mimo jiné i kvůli porušování podmínek vysílací licence, napsala agentura Interfax. Podrobnosti o tom, co přesně televizní stanice porušila, Roskomnadzor neuvedl. V Moskvě si mezitím prezident Vladimir Putin postěžoval, že ruská média v cizině čelí rostoucímu nátlaku. Ruská diplomacie již dříve varovala, že Moskva odpoví na údajné americké ústrky ruské televizi recipročně.

V květnu se televize CNN společně s americkými rozhlasovými stanicemi Rádio Svoboda a Hlas Ameriky stala terčem kritiky i ruského parlamentu. Podle některých ruských politiků se americká média v masivním měřítku snaží zpochybnit demokratickou podstatu ruského volebního systému.

Ruský prezident Vladimir Putin si na poradě bezpečnostní rady podle svého mluvčího postěžoval na tlak, jakému jsou prý vystavena ruská média v zahraničí. „Porada se dotkla také otázky pokračujícího a občas narůstajícího nátlaku na ruská média v některých zahraničních státech. Takové počínání vůči našim médiím je nepřijatelné,“ řekl mluvčí Dmitrij Peskov novinářům, aniž by jmenoval státy, které podle Kremlu na ruská média tlačí.

Mluvčí ruské diplomacie nedávno obvinila Washington z nátlaku na ruskou státní televizi vysílající v angličtině Russia Today (RT) a varovala, že Moskva by mohla zareagovat recipročně.

Americká společnost Twitter zablokovala v souvislosti s vyšetřováním ruského vlivu na loňské prezidentské volby v USA více než 200 účtů napojených na Rusko, což se dotklo i RT. Ta podle čtvrtečního sdělení společnosti utratila za politickou reklamu na twitteru 274.100 dolarů (zhruba šest milionů korun). Propagovala údajně 1823 tweetů, které cílily na americký trh. Podle ředitelky televizního kanálu Margarity Simoňjanové se jednalo o běžnou reklamní praxi.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články