Chtěl otisknout inzeráty proti Babišovi. V Mafře tvrdě narazil

Odpověď na inzerát hnutí ANO

Chtěl otisknout inzeráty proti Babišovi. V Mafře tvrdě narazilNOVÉ
Odpověď Patrika Zandla na Babišův inzerát. Foto:

Autor Patrik Zandl

3
Domov
Sdílet:

Inzerát s „umlčovaným“ Andrejem Babišem vzbudil v řadě lidí negativní emoce. Jedním z nich je i Patrick Zandl, který je Babišovým častým kritikem. Protože má Zandl velký vliv na sociálních sítích, Babiš ho chtěl „přetáhnout na svoji stranu“. Ten mu dal košem a ve čtvrtek chtěl se svojí kritikou s vlastním inzerátem pokračovat na stránkách deníků Mafry. Ta mu to ale svojí cenovou politikou prakticky znemožnila.

Publicista a odborník na internet a nové technologie Patrick Zandl chtěl odpovědět na Babišův inzerát „PROČ chce ČSSD dostat hnutí ANO z politiky“, který ve středu vyšel v prakticky všech celostátních denících. Vytvořil proto svou vlastní verzi inzerátu „PROTO“, v němž shrnul všechny kauzy, které se s osobou ministra financí pojí. Jeho dílo se hned začalo šířit po sociálních sítích, jenže Zandl chtěl jít ještě dál. Měl v plánu za vlastní peníze otisknout inzerát v denících mediální společnosti Mafra.

Foto:

Zdroj: Twitter ČSSD / hnutí ANO, Patrick Zandl

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Mafra ale nebyla ochotná, tak jak je zvyklé, o cenách smlouvat a nabídku mu nacenila podle oficiálních ceníků. „Finanční nabídka přišla až v šest večer. Na ceníkové ceny. Což znamená, že za středočeskou a pražskou přílohu bych zaplatil cca 300 000 Kč, za celostátní vydání inzerátu přes tři čtvrtě milionu,“ napsal na svůj Facebook Zandl a dodal, že běžně se dá o ceně za inzerát smlouvat. „Jak prohlásil kamarád z mediálky, byl bych první občan ČR, který by v MF DNES nakoupil za ceníkové ceny, bez jakékoliv slevy,“ uvedl.

To, že se ceníky běžně vydavatelství neřídí, ostatně potvrdil pro Echo24 také mluvčí hnutí ANO Vladimír Vořechovský. „Samozřejmě jsou nějaké ceníkové ceny, reálné ceny jsou ale někde jinde. Strašně to závisí na klientovi a na dlouhodobém partnerství, takže se dá těžko odhadnout, jaká ta cena reálně byla,“ uvedl na otázku deníku Echo24, kolik hnutí ANO za středeční inzerci zaplatilo. Dá se totiž předpokládat, že hnutí ANO zaplatilo mnohonásobně nižší částku, i proto, že mediální dům Mafra, který vydává MF DNES, Lidové noviny a deník Metro, patří do holdingu Agrofert, který Andrej Babiš kvůli zákonu o střetu zájmů vložil do svěřenských fondů.

Zandl má na věc jasný názor. Mafra na jeho požadavek na inzerát přistoupila jen kvůli tomu, aby zamezila skandálu. „Byli by ochotni inzerci zveřejnit, ovšem za ceníkové ceny, na což nelze namítnout nic, protože to jsou prostě ceníkové ceny a běžný čtenář neví, že za ty se nic neprodává. Stejně tak by byli chráněni před panem majitelem: přišla poptávka, oni z ní vytěžili maximum a protože neodporovala zákonům, přijali ji,“ prohlásil.

Na snídani s Babišem nedorazil

Patrick Zandl byl přitom jedním z těch, které Andrej Babiš v březnu pozval na snídani k diskuzi o aktuálních tématech. Kromě něj Babiš oslovil třeba populárního cestovatele Dana Přibáně nebo marketingového experta Jakuba Horáka. Ty všechny přitom spojuje, že mají na sociálních sítích velký počet fanoušků a followerů.

Třebaže Zandl na Facebooku napsal, že by byl na snídani ochotný dorazit, nedovolila mu to pracovní schůzka, kterou měl domluvenou ve stejný čas. „Možná mi to nic nepřinese, možná na něco změním názor, i když pochybuju, že zrovna na snídani se mnou přinese složku o spolupráci s StB nebo o tom, že změní Česko tak, že bude ,znovu velkým‘,“ dodal ještě.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také:

Rovná politická soutěž? Babišova „nekampaň“ za 2,2 milionu

Babiš si chce vylepšit mediální obraz a zve slavné osobnosti na snídani

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články