Ministerstvo pro místní rozvoj, jemuž šéfuje Karla Šlechtová (za ANO), vyvolalo velký rozruch. Resort si totiž objednal reklamu na serveru Krajské listy a utratil za ni bezmála 60 tisíc korun. Reklamní články se ale na webu objevily mezi ostatními zprávami, takže nebylo patrné, že jde o komerční sdělení. Podobné články by přitom měly být jasně označeny, píše na svém zpravodajském webu Český rozhlas.
Součástí balíčku, který si ministerstvo objednalo u Krajských listů, byl reklamní banner, dva články a jeden rozhovor. Resort ministryně Šlechtové chtěl propagovat národní dotační programy a podporu v regionech, ze reklamu podle rozhlasu zaplatil 59 290 korun.
Propagační články se však na webu objevily bez obvyklého upozornění, že se jedná o komerční sdělení či reklamu. Upozornění se u nich objevilo až poté, co se případem začal zabývat rozhlas.
Proč se články na webu objevily bez upozornění v tuto chvíli není jisté. „Nezlobte se na mě, ale toto je záležitost vydavatele. S těmito dotazy se prosím obraťte na Krajské listy,“ uvedla mluvčí ministerstva pro místní rozvoj Veronika Vároši.
Pozornost budí i skutečnost, že se reklama ministerstva objevila právě na serveru Krajské listy. Ten má totiž podle rozhlasu blízko ke společnosti Our Media, která vydává například kontroverzní Parlamentní listy. Ty think-tank Evropské hodnoty v minulosti označil jako dezinformační web.