1 ČÍNSKÉ INVESTICE V ČESKU

Soukupovi to s Číňany skřípe. Chce zpět své podíly ve vydavatelství i agentuře

NOVÉ

Témata: , ,

Mezi vydavatelem časopisu Týden, vlastníkem televize Barrandov a největší mediální agentury Médea Jaromírem Soukupem se vyhrocují spory s novým investorem, čínskou společností China Energy Company (CEFC) na českém trhu zastupovanou Jaroslavem Tvrdíkem. Podle informací serveru Echo24.cz se problémy mezi Soukupem a čínskou společností vyhrotily natolik, že Soukup chce zpět vykoupit čínské podíly ve vydavatelství Empresa Media a agentuře Médea. Číňané zase kontrují nabídkou na odkoupení Soukupových podílů tak, aby v obou společnostech vlastnili 100 %.

Podle informací Echo24.cz právě teď nastalo období, kdy mohou obě strany z podepsaného kontraktu vycouvat. Na přímou otázku výkonný ředitel vydavatelství Daniel Köppl odmítl dát jasnou odpověď. Omezil se jen na vyjádření, že tyto údajné spekulace nebude komentovat. V žádném případě ale vydavatelství nebude podle něj za jejich zveřejnění nikoho žalovat.

Podle Tvrdíka mají možnost obě strany žádat o získání akcií zpět až do 31. března 2017. „Zatím to ale ani jedna strana neučinila a CEFC nic takového ani neplánuje,“ uvedl serveru Echo24.cz Tvrdík. „Kdyby pan Soukup chtěl skutečně vykoupit naše akcie, smlouva to umožňuje a je to záležitost jednoho dokumentu a dvou odstavců. Doufám, že je vám jasný mechanismus call/put opce (právo koupit nebo prodat předem dané podkladové aktivum za předem danou cenu k určitému datu – pozn. red.). Nebudu komentovat kroky, které nenastaly,“ dodal Tvrdík.

CEFC ohlásila vstup do vydavatelství vloni v září, smlouvu o strategickém partnerství podepsali zástupci vydavatelství v Šanghaji v rámci návštěvy prezidenta Miloše Zemana v Číně. V té době také ohlásila akvizice v řadě dalších tuzemských firem. Vstup dokončila teprve na konci února tohoto roku.

Podle informací, které na svém webu uvádí časopis Týden.cz získala v Emprese 49% podíl. Číňané získali podíl také v další Soukupově mediální firmě Médea Group, ten měl být ve výši 30 %. V červenci se poté stal místopředsedou v Emprese šéf evropského zastoupení CEFC Jaroslav Tvrdík, který měl v představenstvu reprezentovat právě čínský investiční fond.

Empresa Media vydává vedle časopisů Týden a Instinkt ještě Sedmičku, Exkluziv, odborný časopis MarketingSalesMedia, časopisy pro teenagery Top dívky a Popcorn a dětský časopis Animáček. Provozuje televizní studio Barrandov, pod které patří stanice TV Barrandov, Barrandov Plus, Kino Barrandov a Barrandov Muzika.

Obrat obou společností celkem dosáhl vloni 5,489 miliardy korun. Nejziskovější částí je Médea, která dosáhla v loňském roce provozního zisku (EBITDA) 127,1 milionu Kč. Skupina Empresa Media skončila s provozní ztrátou EBITDA 14,4 milionu Kč.

Čtěte také: Platí Čína ČSSD a Zemana? naznačil komentátor Nováček. Strana běsní

Tvrdík se stal místopředsedou vydavatelství Empresa Media


Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.