Po útoku kyselinou jí stekla kůže. Teď je tváří módní značky

trest za odmítnutý sňatek

Po útoku kyselinou jí stekla kůže. Teď je tváří módní značkyNOVÉ 3
Panorama
Echo24
Sdílet:

Indická společnost nabízející módní ženské oblečení pro propagaci nové kolekce zvolila namísto slavné tváře poněkud netradiční modelku. Tváří nové reklamní kampaně se stala Lakšmí Saa, dívka se závažným poraněním obličeje, které jí po nepodařených námluvách způsobil muž ucházející se o její ruku. Reklama s podtitulem Obličej odvahy, má kromě propagace oblečení upozornit i na nevhodné zacházení se ženami. Zprávu přinesla na svém serveru BBC.

Když bylo Lakšmí Saa patnáct let, požádal ji o ruku pro ni ne příliš známý muž. Dívka se tehdy rozhodla nabídku odmítnout. Rozčílený muž ale její volbu neunesl a potřísnil jí obličej kyselinou. Lakšmí utrpěla těžká poranění, díky lékařské péči se jí ovšem nakonec podařilo útok přežít.

Podle organizace Acid Survivors Trust International, která se zabývá útoky kyselinou, je po odmítnutí sňatku v Indii každý rok zraněno přes tisíc žen.

„Nejdřív jsem cítila chlad. Hned poté se na mě ovšem všechno jakoby rozhořelo. Pak mi ta kapalina rozleptala celý obličej, cítila jsem, jak ze mě doslova stéká kůže,“ rozhovořila se dívka o svém zážitku.

Od té doby je Lakšmí jednou z nejvýraznějších indických postav v boji za ženská práva. Ve svých veřejných vystoupeních upozorňuje zejména na to, že i v jedenadvacátém století dochází k poleptání žen kyselinou až příliš často. Aktivistka navíc volá po uzákonění legislativy, která by umožnila provinilé muže stíhat. Žádný takový zákon totiž Indie zatím nemá.

Proslovy mladé Indky přitom nezůstaly bez povšimnutí. Jeden z největších prodejců ženské módy, společnost Viva N Diva, nabídla Saa účast v nové reklamní kampani. Tuto nabídku Lakšmí okamžitě přijala. „Je to pro mě příležitost být příkladem všem ženám, které ztratily sebedůvěru kvůli svému vzhledu. Můžu tím navíc poslat i jasnou zprávu útočníkům o tom, že nikdy nedokáží zničit skutečnou ženskou krásu,“ okomentovala svou účast v reklamě.

 

Firma Viva N Diva se svou kampaní údajně snaží přispět k osvětové kampani týkající se lepšího pohledu na poraněné ženy. Velkou inspirací pro ni byl podle jednoho ze zakladatelů Rupeše Jhawara i kalendář, který před časem nafotila Lakšmí společně s dalšími ženami zasaženými kyselinovým útokem.

„Když jsem tehdy viděl ty obličeje znetvořené po útocích, něco mě silně zasáhlo. Na malý moment jsem zahlédl krásu ve velmi rozdílné podobě. Právě takto jsme ji chtěli zachytit. Rádi bychom ženám kromě soucitu nabídli i jakousi možnost práce a prezentace,“ prohlásil Jhawar.

Podle organizace Acid Survivors Trust International, která se dlouhodobě zabývá útoky kyselinou, je po odmítnutí sňatku v Indii každý rok zraněno přes tisíc žen. Nejvyšší indický soud roku 2013 projednával petici, která po vládě požaduje řešení celé situace. 

Čtěte také: Nejlepší šperky nebo produkt. DesignSUPERMARKET ocenil designéry

‚Najednou‘ se objevily sexuální útoky i v Salcburku, Curychu, Finsku

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články