Další problém EET: Podnikatelům se nezobrazovaly tržby
ELEKTRONICKÁ EVIDENCE TRŽEB
Elektronická evidence tržeb (EET) se na přelomu roku musela potýkat s několika technickými problémy. Nejdříve se hovořilo o výpadku EET, teď se ukazuje, že některým podnikatelům se na daňovém portálu od Silvestru nezobrazovaly tržby. Finanční správa problém přiznala, jednalo se podle ní pouze o aktualizaci systému.
„Dnes je 2. ledna a na našem učtu finanční správy máme poslední evidovanou tržbu 29. prosince. Pokladnu jsme samozřejmě kontrolovali nejdříve, vše je odesláno a přidělen FIK. Účtenky se nenachází ani v neodeslaných ani v chybných,“ popsal čtenář pro server Echo24.cz své potíže. Na daňovém portálu se v pondělí kolem poledne objevovala poslední zaevidovaná tržba z 29. prosince. V pokladním zařízení jsou ale přitom zaneseny s FIK kódem i BKP kódem i další tržby z Nového roku.
„Na finančním portálu mám poslední zaevidovanou tržbu 29. prosince, jinak konec. Přitom včera tam normálně byla ještě za 30. prosince, pak zmizela,“ postěžoval si v diskuzi další podnikatel. „Mám stejnou zkušenost. Poslední tržba je z 29. prosince. V pokladně mám ale všechny včetně FIK,“ napsal další na Facebooku.
Finanční správa problémy připustila. „Vámi popisovaný problém se zobrazením tržeb souvisí pravděpodobně s upgradem webové aplikace EET,“ uvedla v pondělí pro server Echo24.cz Petra Petlachová z Generálního finančního ředitelství. „Během dnešního odpoledne budou podnikatelé vidět aktuální data,“ dodala.
K drobnému výpadku EET přitom došlo na Silvestra a problém byl právě i se zobrazováním součtů tržeb a přehledů. Podle aplikace HlidačEET, která kontroluje dobu odezvy, byla registrační část EET mezi 17:09 a 18:46 prakticky nedostupná. Nahlášení ukazovalo kolem 18:30 dobu odezvu i delší než šest vteřin.
Finanční správa uvedla, že došlo k síťovým technickým problémům u daňového portálu, a proto byly podnikatelům částečně nedostupné funkce registrace do EET, získávání certifikátů a přístup k součtům a přehledům vlastních tržeb. „Tyto problémy však neměly absolutně žádný vliv na plynulost evidování účtenek, systém běžel standardně a bez výpadků,“ uvedla Petlachová.
Silvestrovský výpadek některých funkcí spojených s evidencí ale podle Petlachové nesouvisel s nezobrazováním účtenek na portálu, na které někteří podnikatelé upozorňovali.
Již delší dobu si přitom podnikatelé stěžují na další potíže se zasíláním či zobrazováním tržeb na daňovém portálu. Některým se zobrazuje jen zlomek všech odeslaných údajů, jiným se zase údaje zobrazují dvakrát. V takovém případě ale může být také problém na straně výrobců pokladních zařízení.