Logo Google se za 17 let měnilo. Podívejte se, jak
Grafická historie
První záříjový den představila společnost Google nový grafický design svého loga. Jedná se již o šestou verzi loga od září roku 1998, kdy tento vyhledávač začal nabízet své služby. Podle expertů se jedná o významnougrafickou změnu v historii americké společnosti Google.
Nové logo je z tzv. bezpatkového písma. To je zásadní a na první pohled patrná změna. Google přistoupil k používaní bezpatkového písma zvaného Sans Serif. Podstatné také je, že malé modré ,,g“, kompaktní verze loga, která se používá pro identifikaci většiny aplikací, nahradilo velké písmeno „G“. To je navíc vybarveno do modré, červené, žluté a zelené, tedy stejných barev, ve kterých je celé logo firmy.
Watch this: A quick look at Google‘s evolution from those 10 blue links → http://t.co/gjK5Csd0pP pic.twitter.com/mDEm7Tn7kn
— Google (@google)
1. Září 2015
Nové logo přišlo tři týdny poté, co firma překvapivě vytvořila novou holdingovou firmu s názvem Alphabet, tedy v překladu „Abeceda“. Ta má sdružit mnoho dceřiných společností a oddělit hlavní aktivity v oblasti internetové reklamy od nových podniků, jako jsou auta bez řidiče, uvedly agentury AP a Reuters.
Ve svém oficiálním tiskovém prohlášení Google uvedl, že ke změně přistupuje především proto, aby byla zajištěna dobrá čitelnost na všech zařízeních. ,,Kdysi byl Google dosažitelný jen z jediného zařízení: stolního počítače. Dnes však lidé Google používají z různých platforem, aplikací a zařízení – někdy během jediného dne,“ píše Google. A na velmi malých obrazovkách s nižším rozlišením se bezpatkové písmo vykresluje lépe než to patkové.
We’ve changed a lot over the last 17 years, and today we’re changing things up again… http://t.co/gjK5Csd0pP pic.twitter.com/nNNMshhBat
— Google (@google)
1. Září 2015