Prototyp českého metra s označením R1. Cestující ale tento vůz nikdy nesvezl - DPP
                                            
                                            
                                                
                                               Pro pražské metro byly nakonec vybrány sovětské soupravy s označením Ečs - DPP
                                            
                                            
                                                
                                               Hlavním projektantem české R1 byl Antonín Honzík (uprostřed). Na snímku nad projektem tramvaje T3 - DPP
                                            
                                            
                                                
                                               Honzíkovy tramvaje T3 z počátku 60. let jezdí na některých linkách dosud - DPP
                                            
                                            
                                                
                                               Na konci 60. let se stal Honzík hlavním projektantem vozu R1 pro pražské metro - DPP
                                            
                                            
                                                
                                               Došlo i na montáž prototypů - DPP
                                            
                                            
                                                
                                               Vnitřek vozu R1 - DPP
                                            
                                            
                                                
                                               Počátkem roku 1972 do sebe při zkouškách dva vozy R1 nabouraly - DPP
                                            
                                            
                                                
                                               Vůz se sice opravil, ale nikdy se nevyužil a chátral na vedlejší koleji - DPP
                                            
                                            
                                                
                                               Pod Prahou začaly jezdit sovětské soupravy Ečs - DPP
                                            
                                            
                                                
                                               Vagony ale byly těžké, takže se Nuselský (tehdy Gottwaldův) most musel zpevnit speciálními ocelovými rošty - DPP
                                            
                                            
                                                
                                               Od roku 1978 se v metru začaly nasazovat vozy s označením 81-71 - DPP
                                            
                                            
                                                
                                               Výrobcem byl Mytiščinský strojírenský závod - DPP
                                            
                                            
                                                
                                               Dnešní vozy mají označení M1 - DPP
                                            
                                            
                                                
                                               A v 90. letech se na nich konstrukčně podílel už jako důchodce i Antonín Honzík - DPP
                                            
                                 
                                
                             
									 
									 
										Zpět na článek