Prototyp českého metra s označením R1. Cestující ale tento vůz nikdy nesvezl -
Pro pražské metro byly nakonec vybrány sovětské soupravy s označením Ečs -
Hlavním projektantem české R1 byl Antonín Honzík (uprostřed). Na snímku nad projektem tramvaje T3 -
Honzíkovy tramvaje T3 z počátku 60. let jezdí na některých linkách dosud -
Na konci 60. let se stal Honzík hlavním projektantem vozu R1 pro pražské metro -
Došlo i na montáž prototypů -
Vnitřek vozu R1 -
Počátkem roku 1972 do sebe při zkouškách dva vozy R1 nabouraly -
Vůz se sice opravil, ale nikdy se nevyužil a chátral na vedlejší koleji -
Pod Prahou začaly jezdit sovětské soupravy Ečs -
Vagony ale byly těžké, takže se Nuselský (tehdy Gottwaldův) most musel zpevnit speciálními ocelovými rošty -
Od roku 1978 se v metru začaly nasazovat vozy s označením 81-71 -
Výrobcem byl Mytiščinský strojírenský závod -
Dnešní vozy mají označení M1 -
A v 90. letech se na nich konstrukčně podílel už jako důchodce i Antonín Honzík -