Digitalizace a udržitelnost jsou budoucností korporátního bankovnictví
KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Raiffeisenbank klade stále větší důraz na zavádění digitalizace a udržitelnosti do svých služeb. Banka se nedávno stala vítězem prestižní mezinárodní soutěže Euromoney Awards for Excellence 2024, kde získala ocenění v kategorii Nejlepší banka pro korporátní klienty v Česku. Tohoto úspěchu dosáhla především díky zaměření na moderní digitální řešení a produktový rozvoj pro firmy i velké korporace.
Digitální transformace zaměřená na klienty
Jedním z klíčových faktorů úspěchu Raiffeisenbank je schopnost nabídnout klientům pohodlné, rychlé a spolehlivé služby prostřednictvím digitalizace. Banka se soustředí na zjednodušení procesů, redukci administrativy a přístup ke správě financí odkudkoliv. Mezi hlavní benefity patří například služba PREMIUM API, která umožňuje propojit bankovní svět napřímo s účetními systémy firem, a tím zrychlit transakce, a automatizovat jejich zpracování v klientských systémech. „Klienti oceňují nejen zjednodušení a zrychlení transakcí, ale i možnost spravovat uživatelská oprávnění k účtu přímo v internetovém bankovnictví,“ říká František Ježek, člen představenstva a ředitel korporátního bankovnictví Raiffeisenbank.
Digitalizace podle Ježka není ale jen o technologii, ale také o porozumění potřebám klientů. „Naše motto ve firemním bankovnictví je: „Poradenství a prodej je o lidech, vše ostatní digitalizujeme“. Vývoj digitálních řešení děláme vždy přímo s klienty za použití principů tzv. service designu a jsme vděční za každou zpětnou vazbu v online bankovnictví nebo při osobní setkání,“ dodává Ježek.
Kybernetická bezpečnost na prvním místě
S rozvojem digitálních technologií přichází také nové výzvy, zejména v oblasti ochrany dat a kybernetické bezpečnosti. Raiffeisenbank na tuto problematiku klade velký důraz. „Klienti mají oprávněné obavy, jak budou jejich data chráněna. Proto pečlivě sledujeme vývoj inovací v této oblasti, každoročně investujeme do oblasti kybernetické bezpečnosti nemalé prostředky a pečlivě se věnujeme implementaci nových regulací. To vše, abychom zajistili maximální bezpečnost klientských dat a prostředků, které nám klienti svěřili,“ říká Ježek.
Udržitelnost jako strategický pilíř
Kromě digitalizace se Raiffeisenbank zaměřuje i na udržitelnost, a to napříč všemi pilíři ESG (environmentální, sociální a governance). Banka podporuje projekty zaměřené na zelené technologie, energetickou účinnost a odpovědné investice. „Aktivně vyhledáváme klienty a projekty, které financujeme z prostředků získaných z upsaných zelených a udržitelných bondů. Poskytujeme klientům ESG poradenství, podporujeme transparentní nefinanční reporting v oblasti ESG a u velmi specifických témat umíme klienty propojit s experty na danou oblast,“ uvádí Ježek.
V oblasti sociální odpovědnosti banka podporuje diverzitu a sází na projekty jako Zlatka.in nebo Minecraft: Education Edition, které děti interaktivním způsobem učí důležitým principům finanční gramotnosti a kybernetické bezpečnosti.
Raiffeisenbank se snaží být lídrem i v oblasti udržitelnosti, což reflektuje její strategie v oblasti nefinančního reportingu, kde transparentně sdílí své pokroky a plány.
Raiffeisenbank svým důrazem na digitalizaci a udržitelnost ukazuje, že moderní bankovnictví může být nejen efektivní, ale také odpovědné k budoucím generacím.