Češi chudnou. Počet krádeží v obchodech se loni téměř zdvojnásobil

POČET KRÁDĚŽÍ

Češi chudnou. Počet krádeží v obchodech se loni téměř zdvojnásobil
Počet krádeží v obchodech loni meziročně stoupl o 47 procent na 33.000. Počítají se mezi to i pokusy o krádež. Vyplývá to ze statistik společnosti M2C, která zajišťuje ostrahu obchodních řetězců a center. Foto: Shutterstock
1
Domov
Echo24
Sdílet:

Počet krádeží v obchodech loni meziročně stoupl o 47 procent na 33.000. Počítají se mezi to i pokusy o krádež. Vyplývá to ze statistik společnosti M2C, která zajišťuje ostrahu obchodních řetězců a center. Uvedla to v tiskové zprávě. Nárůst případů lze podle společnosti přičíst tomu, že v roce 2021 byl provoz obchodů ovlivněn opatřeními proti šíření koronaviru, trend rostoucího počtu krádeží podle ní nabývá na síle i kvůli současné ekonomické situaci, kdy lidé chudnou. Jsou podle bezpečnostních agentur také více agresivní.

Podle statistik Policie ČR se loni v obchodech stalo 9092 krádeží, zatímco v roce 2021 jich bylo 5725. Ředitel správcovské společnosti ABIS Svoboda uvedl, že hodnota kradeného zboží roste. "To je způsobeno samozřejmě rostoucími cenami zboží, ale zvyšuje se i množství kusů, které je u pachatelů zadržováno," řekl. Dodal, že se u krádeží často jedná i o základní potraviny, jako jsou masné a mléčné výrobky.

Podle předsedy české a slovenské pobočky Mezinárodního sdružení bezpečnostních profesionálů ASIS Oldřicha Rutara roste kvůli zhoršující se ekonomické situaci i agresivita pachatelů . "V obchodech se více projevují rostoucí sociální i psychické problémy obyvatel, což může souviset také s nelehkým obdobím covidu a následnou válkou na Ukrajině," uvedl. Firmy také upozorňují na častější hádky a konflikty zákazníků jak s ostrahou, tak se zaměstnanci obchodů. Podle Svobody se lidé například dožadují zboží z akčních nabídek, které není na skladě.

Konflikty podle něj také vznikají kvůli mládeži, která si zvykla trávit čas v obchodních centrech. Mladí tam například využívají bezplatné wi-fi. "Je zde patrný trend vyvolávat konflikty, ty natáčet a sdílet na sítích. A je jedno, jestli jde o konflikty se zákazníky, prodejci nebo s bezpečnostní službou," uvedl. Upozornil na to, že ostraha má pouze omezené možnosti, jak proti tomu zakročit a rodiče těchto dětí si často stěžují. Bezpečností agentury proto spolupracují se sociálními pracovníky a neziskovými organizace, které se snaží s dětmi v obchodních centrech pracovat a nabízí jim jiné možnosti trávení volného času.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články