Nový Ford Explorer už jen elektricky

AUTO

Nový Ford Explorer už jen elektricky
Vnější design Fordu se proti sesterské Škodě Enyaq iV nebo Volkswagenu ID.4 změnil výrazně. Foto: Ford
8
Auto
Sdílet:

Na evropském trhu se objevil nový Ford Explorer. S tím předchozím, jehož test jsme vám před časem nabídli (viz č. 19/2021 – pozn. red.), ovšem nemá nic společného. Toto je menší model, navíc čistě elektrický.

Pro lehkou orientaci se sluší připomenout, že do Evropy Ford oficiálně dováží již šestou generaci svého SUV, které má v USA dlouhou tradici. U nás se prodává s hybridním ústrojím a výkonem přes 400 koní. Model v poslední době dostal facelift, který také předznamenal jeho konec v Evropě, ač Ford zatím auta doprodává. Dodejme, že Ford i tak nadále dováží oblíbený Ford Kuga (v USA známý jako Escape) a také Mustang, který se dokonce stal nejprodávanějším sportovním autem v Evropě.

My se ale dnes bavíme o „evropském“ Exploreru, který se vyrábí v Kolíně nad Rýnem. Jde o pokračování spolupráce mezi Fordem a Volkswagenem. Zatímco Ford poskytl německému výrobci užitkové modely Ranger/Amarok a Transit Custom/Transporter, Volkswagen předal Fordu know-how své platformy MEB pro osobní elektromotory. Po roce a půl, co byl nový elektrický Explorer představen, jsme ho konečně vyzkoušeli v rámci národní prezentace.

Ceník není složitý a předvádí, jaké verze jsou zatím k dispozici. Aktuálně jsou dvě s pohonem zadních kol (RWD) s výkonem 170 a 286 koní. První zmíněná využívá baterii 52 kWh a druhá větší o kapacitě 77 kWh. Druhá verze zvládne podle tabulek dojezd až 602 km, u první ještě probíhají testy. Auto s pohonem všech kol (AWD) nabízí celkový výkon 340 koní a dojezd až 566 km. Obě verze jsou nabízeny ve dvou výbavách – základní, leč i tak dostačující, se jmenuje prostě Explorer, ta vyšší Explorer Premium. Zvýhodněná cena začíná na 986 900 Kč a pokračuje přes 1 149 900 za verzi s prodlouženým dojezdem, s pohonem všech kol je to 1 249 900 Kč za základní výbavu a 1 339 900 Kč za výbavu Explorer Premium. Seznam základní výbavy je skutečně ohromný a má všechno, co normální člověk potřebuje. Vyšší výbava nabídne víceméně větší, 20palcová kola, Matrix světlomety, lepší čalounění, prémiový audiosystém nebo nějaké ty dekory. Dalších příplatků je jen několik: od sady Assist s 12 ultrazvukovými senzory, pěti kamerami a třemi radarovými senzory přes panoramatickou střechu, tepelné čerpadlo nebo lepší sedadla či jiná kola.

Vnější design Fordu se proti sesterské Škodě Enyaq iV nebo Volkswagenu ID.4 změnil výrazně: hranaté linie SUV a nepatrně delší rozvor se postaraly o dost místa v první i druhé řadě sedadel a taktéž o slušný zavazadlový prostor – hodnoty jsou od 465 litrů až po 1460 litrů. Interiéru kromě známých ovladačů z koncernových aut vévodí velký displej s úhlopříčkou 14,6 palce, kterému se říká Sync Move. Přes něj se ovládá většina věcí včetně topení/klimatizace nebo mnoha aplikací, jež jsou v novém rozhraní podporovány. Tlačítka na volantu umožňují ovládat například audiosystém, tempomat nebo některé další pomocníky.

Co se týče sedadel, tak určitě doporučujeme příjemná ortopedická (za příplatek 12 000 Kč nebo 6000 Kč podle výbavy), která mají dobrý povrch a slušně drží tělo v zatáčkách. Volant padne příjemně do ruky, ale pozici za volantem je třeba chvíli ladit. Ovládání displejem bez alternativy už je u elektrických aut běžné, ovšem ani tady není ideální. Uznat lze fakt, že systém je aspoň rychlý.

Co se týče jízdy, lepší jsou trochu menší 19palcová kola, co o něco lépe tlumí nerovnosti. I na českých okreskách je auto příjemně komfortní a zároveň pevné. Brzdy reagují pěkně i přes neustálou rekuperaci. Testovaná verze 77 kWh s prodlouženým dojezdem zvládne při hmotnosti 2,1 tuny zrychlit na stovku za 6,4 s (silnější za 5,3 s) a maximální rychlost má 180 km/h. Umí nabíjet až rychlostí 135 kW (silnější 185 kW) s uváděnou spotřebou 13,9 až 14,7 kWh / 100 km (silnější 15,7/16,6 kWh / 100 km). Škoda že elektromobily zatím neumějí nabídnout žádný jízdní požitek, ale Ford slibuje, že lepší to bude s přicházejícím Capri, tak se můžeme těšit.

Plusy:

Rychlé nabíjení, komfortní podvozek, prostor v interiéru.

Minusy:

Displej na všechno, složité vypínání asistentů, projev bez emocí.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články