Spolehlivý frajer: Mercedes Benz GLC 2000

AUTO

Spolehlivý frajer: Mercedes Benz GLC 2000
Aktuální generace kompaktního GLC není sice proti předchůdci příliš tvarově odlišná, ale nabízí výrazný posun z hlediska kvality i jízdního zážitku. Patří na vrchol svého segmentu. Foto: Mercedes
8
Auto
Sdílet:

Aktuální generace kompaktního GLC není sice proti předchůdci příliš tvarově odlišná, ale nabízí výrazný posun z hlediska kvality i jízdního zážitku. Patří na vrchol svého segmentu.

Když SUV různých kategorií před nějakými deseti lety přebírala vládu nad kategorií MPV, byla ještě trochu neohrabanými „skoro“ teréňáky sice s určitými výhodami, ale jejich úroveň z hlediska komfortu a luxusu nebyla valná. Netrvalo ale dlouho a všechno je jinak – stačí se podívat například na druhou generaci kompaktního GLC.

V praxi je automobil o délce lehce přes 4,7 metru zcela dostačující pro nejrůznější účely a v pohodě může plnit roli rodinného automobilu. Ačkoli je posádka velmi výrazně obložená materiálem (několik druhů kvalitních povrchů, velmi příjemná kůže, hezké plasty atd.), stále má dost prostoru. Vpředu i vzadu dostatek místa, pod elektrickým víkem pátých dveří pak 620 litrů (o 70 litrů víc než u předchůdce). Vnitřní prostor je stvořen zcela v současném duchu značky – je plný displejů, ale také plný kvality a atmosféry, která je krásně výlučná. Displeje mají velmi kvalitní grafiku a fungují velmi dobře. Hodně se nám líbí současný volant Mercedesu, o mnoho méně pak haptická tlačítka a slidery k ovládání všeho možného. Upřímně řečeno, aby se člověk se systémem sladil, musí ho zpočátku docela dlouho zkoumat, za intuitivní ho označit nelze.

Když už se řidič zorientuje v kombinaci digitálního a luxusního světa interiéru GLC, bude docela spokojen – zejména v městském provozu na složitých křižovatkách pomáhá kvalitní přední kamera s rozšířenou realitou a celá armáda asistenčních systémů. Většina věcí se dá docela dobře nastavit v hlavním menu (ale musíte u toho zastavit) a uzpůsobit, takže prakticky otravné zůstává jen tradičně držení v pruzích. Ducha luxusního německého SUV dobře ilustruje nejen zmíněná grafika všech displejů, a to včetně ohromného head-up displeje s celou řadou informací, jako je třeba upozornění na stopku, přechod pro chodce či výmoly. Snad poprvé nám úplně nevadí, že vůz je propojený s okolím – a jeho LED světlomety v noci skvěle fungují, přitom skutečně neoslňují protijedoucí vozidla. Mimochodem, interiér v noci také rozzáří ambientní osvětlení, zabudované i do efektních výdechů klimatizace.

Pod kapotou GLC lze mít různé motory, tedy pokud to budou dvoulitry. A to jak zážehové (včetně plug-in hybridních verzí), tak vznětové, což je případ testovaného 220d. Ten společně se zážehovým 200 (také dvoulitr, celkem 204 k) tvoří základ nabídky. Vznětový čtyřválec je velmi tichý a kultivovaný, při jízdě prakticky vůbec neruší. K úspornému provozu mu pomáhá 48V mildhybridní systém, takže celkový výkon dosahuje výkonu 197 koní a 440 Nm točivého momentu. Při hmotnosti 1925 kg to znamená schopnost pokořit stovku za průměrných 8 s a maximální rychlost 219 km/h.

Všechny verze modelu GLC jsou spojeny s devítistupňovým automatem, který v běžném komfortním režimu funguje docela laxně a jeho reakce jsou občas trochu zmatené. Pomáhá nastavit vůz do individuálního režimu a převodovku nechat víc vytáčet motor, ale reagovat rychleji. Výhodou je také fakt, že všechna GLC jsou vybavena pohonem všech kol 4Matic, který funguje naprosto nerušivě a rozšiřuje schopnosti vozidla.

V terénu i na silnicích oceníte skvělý podvozek. V případě testovacího vozu vzduchový, který i v kombinaci s velkými koly báječně likviduje nerovnosti a nabízí přesně tu míru komfortu, co má Mercedes mít. Při manévrech po městě zas pomůže natáčení kol zadní nápravy, u takto velkého vozu docela zajímavost, ale skutečně využitelná.

GLC 220d je velmi úsporné – umí „plout“ krajem za méně než 6 litrů na 100 km, při svižnější jízdě se vejde do 8 litrů. Zcela v pořádku, vzhledem k pohodě na palubě i zmíněné hmotnosti. Základní GLC stojí od 1 353 990 Kč (takové si nikdo nekupuje), testovaný vůz s příplatky stál skoro 2,1 milionu Kč. V této třídě nic neobvyklého a zejména za takto skvělý vůz je to adekvátní částka.

Plusy:

Podvozek, interiér, úsporný motor.

Minusy:

Haptická tlačítka na volantu, pomalá převodovka.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články