Čínský konkurent Tesly vstupuje do Česka. Do roka zde mají být desítky prodejen BYD

ČÍNSKÉ ELEKTROMOBILY

Čínský konkurent Tesly vstupuje do Česka. Do roka zde mají být desítky prodejen BYD
Čínská automobilka BYD vstupuje do České republiky. Foto: BYD
4
Ekonomika
Sdílet:

Úhlavní konkurent Tesly vstupuje na tuzemský trh. Čínská automobilka BYD oznámila příchod na české území krátce poté, co Evropská unie uvalila pokuty ve výši stovek milionů eur na evropské výrobce vozů v čele s Volkswagenem. BYD v pražském Fóru Karlín nedávno představil tři modely svých vozů, které se budou prodávat v České republice. Zatím se automobilka domluvila s dealerem Louda Auto na prodeji v Praze, Teplicích a Poděbradech s tím, že do konce roku se otevře 30 obchodů a servisů. Cena všech tří automobilů se pohybuje kolem milionu korun.

Na tiskové konferenci byly představeny dva plně elektrické vozy a jeden hybrid. Do konce roku má být v Česku 30 prodejních a servisních míst. Dalších 20 obchodů plánuje zavést i na Slovensku. V čele dovozce BYD do ČR a na Slovensko stojí bývalý regionální ředitel americké značky Harley-Davidson Martin Heřmanský. Má ale zkušenosti i s automobily, dříve působil u Fordu nebo u Fiatu.

Zatím byla oznámena prodejna v Praze, Poděbradech a Teplicích. Hlavní město by mělo disponovat osmi až deseti prodejními místy a také každé krajské město by mělo mít jednu prodejnu. "Naším prvním obchodním partnerem a autorizovaným prodejcem se stala společnost Louda Auto, se kterým budujeme prodejní místa v Praze, Poděbradech a Teplicích," uvedl Heřmanský. "Chceme se stát klíčovým hráčem na českém automobilovém trhu. Budujeme silnou dealerskou síť, naše cenová politika je více než konkurenceschopná."

Do Česka se nejprve prostřednictvím tří prodejen společnosti Louda Auto dostanou SUV elektromobil Sealion 7 plug-in hybrid Seal U DM-i. Třetí model je elektrický sedan Seal. Dojezd elektrických vozů je přes 520 kilometrů a cena v případě hybridu začíná na necelých 970 000 korun. Elektromobily jsou zhruba o 200 000 korun dražší.

Martin Heřmanský tvrdí, že neexistuje lepší čínská značka než BYD. Také prozradil, že automobilka plánuje rozšířit nabídka vozů. "V současné době zatím, a to slovo zatím je velmi důležité, protože modelová řada se bude rozrůstat, budou v nabídce tři modely. Dva modely jsou v kategorii SUV. Jedním je čistě elektrický Sealion 7, dalším je plug-in hybrid Seal U DM-i. Třetí model je pak elektrický sedan Seal," řekl Heřmanský pro magazín Forbes.

SOUVISEJÍCÍ: Do Česka se valí auta vyrobená v Číně, jejich prodej se loni zdvojnásobil

Doplnil, že model Sealion 7 bude startovat s cenovkou 1 198 000 korun. "Je to auto, které jde proti Tesle Y. Seal sedan bude o padesát tisíc korun levnější," podotkl Heřmanský s tím, že BYD má 120 tisíc inženýrů ve vývoji a výzkumu. "Denně přihlašujeme přes čtyřicet vlastních patentů. To je síla, se kterou nikdo z automotive světa nemůže soupeřit."

Automobilka sídlící v čínském Šen-čenu začínala v roce 1995 s vývojem a výrobou baterií do notebooků a mobilních telefonů. Divize BYD Auto byla založena v roce 2003 a první vlastní automobil značka představila o dva roky později. Jednalo se o typ BYD F3, který designově vycházel z japonské Toyoty Corolly. Loni společnost BYD prodala 4,3 milionu aut, což ji řadí na sedmou příčku na světě.

BYD už pohltil Čínu a nyní se chystá obsadit i Evropu. Technologický gigant, který založil podnikatel Wang Čchuan-fu, minulý rok prodal 4,27 milionu vozů, zatímco jeho úhlavní soupeř Tesla prodala 1,79 milionu vozů. Podle dosavadních informací čínská automobilka letos na poli elektromobilů podnik Elona Muska překoná. Před rokem automobilka vypravila na moře největší loď na přepravu automobilů na světě, která se jmenuje BYD Shenzen a je dlouhá více než 200 metrů. Zvládne přepravit téměř deset tisíc automobilů najednou.

Čínská automobilka BYD, což mimochodem znamená Build Your Dreams, se netají tím, že se chce stát lídrem v automobilovém trhu. V Česku již působí čínské značky Chery, MG nebo DongFeng. Ještě v prvním pololetí zahájí činnost prodejní síť BAIC. Část v tuzemsku prodávaných vozů Tesla a Honda je rovněž čínské provenience. Vstup čínských značek na český trh podle odborníků v letošním roce ještě zesílí. Zájem čínských značek o Evropu a ČR je dán jejich nadprodukcí v Asii i restriktivními opatřeními v USA.

Dovoz aut z Číny na český trh se loni více než zdvojnásobil. Češi si v loňském roce pořídili 7675 aut vyrobených v Číně, o rok dříve to bylo 3516 vozů. Auta čínské provenience tak tvořila 3,3 procenta trhu nových osobních vozů v Česku.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články