Hladká a úsporná jízda, Toyota Camry

AUTO

Hladká a úsporná jízda, Toyota Camry
Pro konzervativní zákazníky nabízí Toyota novou generaci Camry, tedy klasického sedanu střední třídy. Foto: archiv
4
Auto
Sdílet:

Pro konzervativní zákazníky nabízí Toyota novou generaci Camry, tedy klasického sedanu střední třídy. Nový automobil je v Evropě i v USA nabízený pouze jako hybrid. Vyzkoušeli jsme elegantní vůz, který sází na komfortní jízdní zážitek.

Toyota Camry je manažerský sedan, který umí perfektně plnit svou roli. Je oblíbená ve firemních flotilách a zejména v USA a Evropě v poslední době často zastává roli taxi. Co se týče generační proměny, ta není tak výrazná, jak by se mohlo na první pohled zdát – pod karoserií je totiž stejná platforma GA-K, která sloužila i předchůdci. Stejné jsou i přední dveře nebo střešní linie, ovšem například nárazníky prošly výraznou proměnou.

Už první pohled naznačuje, že přiostřený design jinak celkem konvenční Toyotě sluší a na trhu ji posazuje výš, než kam by pocitově měla patřit. Z hlediska karoserie je to jednoduché – Camry se vyrábí pouze jako tradiční sedan. K tomu je navíc u nás k dispozici pouze jeden pohon, a to léty prověřený hybrid. V případě Camry je složen z atmosférického čtyřválce 2,5 litru, jemuž pomáhá elektromotor. Celkový výkon soustavy dosahuje velmi příjemných 230 koní, což znamená schopnost zrychlit na stovku za 7,2 s a maximální rychlost 180 km/h.

V praxi to jsou velmi příjemné, použitelné hodnoty, dynamika je dokonce ve skutečnosti pocitově ještě zajímavější než na papíře. A nejlepší je, že hybrid od Toyoty není plug-in, tedy není nutné dobíjet vůz ze zásuvky (ostatně ani není jak). Baterie se doplňuje sama rekuperací, auto se umí v malých rychlostech pohybovat pouze na elektrickou energii, takže šetří v městském provozu. Benzinový motor se přidává do akce zcela nerušivě, prostě najednou ožije. Jediný lehký nezvyk je pro mnohé bezstupňová převodovka CVT, která podle intenzity sešlápnutí pedálu plynu zvyšuje otáčky motoru – v nízkých to neruší, ale při plné akceleraci je motor okamžitě v otáčkách, kde zůstává, protože se nemění rychlostní stupně.

Největší výhodou celého hybridního systému je kromě jeho sladění a léty prověřené spolehlivosti také nízká spotřeba. Toyota uvádí kombinovanou spotřebu 4,8 l / 100 km a reálně bylo možné v zimních podmínkách jezdit do 6 l / 100 km, což je samo o sobě skvělé. S celkově nenáročným a hladce fungujícím pohonem souvisí i koncept interiéru. Ten se v průběhu generační obměny Camry neustále zlepšuje, takže kolem posádky jsou dnes již víceméně hezké materiály. Oceňujeme velké množství logických odkládacích prostor a také koncept ovládání. Kromě nenásilně zapuštěného centrálního displeje je tu přehledný přístrojový štít a klasická tlačítka na volantu a v neposlední řadě také na středovém tunelu, kde se dá pohodlně ovládat topení a další funkce.

Líbí se mi také, že Camry může v pohodě sloužit jako manažerský sedan, protože se velmi příjemně sedí jak vpředu, tak i vzadu. Zde je díky rozvoru 2825 mm dostatek místa pro hlavu i nohy, a navíc je k dispozici několik odkládacích míst a v lepší výbavě také ovládací panel s komfortními prvky. Camry je celkově laděna jako pohodlné auto, čemuž odpovídá především příjemně měkčí nastavení podvozku. Zejména v kombinaci se 17palcovými koly umí sedan krásně filtrovat nerovnosti a do interiéru nepouští žádné rušivé rázy nebo pazvuky. Celek dotváří citlivě naladěné řízení a brzdy.

Možná že kdyby Camry existovala ve verzi kombi (a svým způsobem navázala na oblíbený Avensis), tak by české zákazníky zaujala víc – podobně jako velmi žádaná menší Corolla Touring Sports. Ale ve finále je i sedan se zavazadlovým prostorem 493 litrů velmi využitelný a vlastně dostačující.

Každopádně nová Camry je ve všech ohledech dobře naladěné auto, a proto se nedivíme, že jich je na silnicích vidět tolik, a to nejen v západní Evropě, ale i u nás. V rámci současného akčního zvýhodnění se navíc základní výbava Comfort prodává za cenu od 999 000 Kč, střední Prestige se dá pořídit za 1 099 000 Kč a za vrcholnou Executive připlatíte o dalších sto tisíc korun víc. Doplníme, že jak je u japonských výrobců dobrým zvykem, příplatků je minimum.

 

Plusy: dynamika, komfort podvozku, prostorný interiér

Minusy: hučící vytočený motor, chybí kombi

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články