„Budoucnost automobilu není obranný průmysl“. Koncern Stellantis se odmítá zapojit do zbrojní výroby
ZBROJENÍ
Automobilový koncern Stellantis odmítá výzvu italské vlády a nebude nad současnou produkci přesměrovávat výrobu do zbrojního průmyslu. V debatě v italském parlamentu to v minulých dnech podle tamních médií řekl předseda představenstva Stellantisu John Elkann.
Podle Elkanna jak USA, tak Čína současně udržují silný obranný a rovněž automobilový průmysl, takže by ani Evropa neměla přistupovat na to, aby jeden z nich preferovala. "Tyto dvě země nám ukazují, že můžete mít dvě silná odvětví, a proto nevěříme, že budoucností automobilu je válečný průmysl," prohlásil Elkmann.
V minulých dnech předložil ministr obchodu Adolfo Urso návrh financovat z veřejných prostředků transformaci automobilových společností, které jsou v neustálé krizi, do atraktivnějších sektorů, jako je obrana. Jde o plán, jehož hlavními vládními partnery by měla být právě skupina Stellantis a rodina Elkannů. Ministr Urso a jeho kolega ministr obrany Guido Crosetto už před tím diskutovali o myšlence přeměny automobilového sektoru a je jasné, že tlak na automobilku ze strany politiků bude posilovat.
„Dnes je Stellantis čtvrtým největším výrobcem automobilů na světě, je ziskový a má obrat 157 miliard eur. Se svými 14 značkami prodává 5,5 milionu vozidel, z toho méně než polovinu v Evropě,“ připomněl Elkann. „Před 20 lety jsme bojovali o přežití . Dnes patříme mezi přední výrobce na světě.
Do koncernu Stellantis patří značky jako Jeep, Chrysler, Dodge, Fiat, Citroën, Peugeot, Alfa Romeo nebo Maserati.