ODS vrací úder. Babiš byl nejhorší premiér, říká a zase „ukradla“ hnutí ANO doménu

ODS VS. ANO

ODS vrací úder. Babiš byl nejhorší premiér, říká a zase „ukradla“ hnutí ANO doménu
ODS si zaregistrovala doménu nejhorsipremier.cz Foto: ODS
3
Domov
Jan Křovák
Sdílet:

Je čas říkat věci na rovinu, Andrej Babiš kašle na naši bezpečnost. Uvádí to plakát, který na svých stránkách sdílela ODS. Tento plakát je přímou kopií obdobného plakátu hnutí ANO, které za nejhoršího premiéra označoval nynějšího ministerského předsedu Petra Fialu (ODS). Zároveň si ODS zaregistrovala doménu nejhorsipremier.cz, opakuje se tak situace z doby evropských voleb, kdy ODS „ukradla“ hnutí ANO doménu ceskoprotebevsecko.cz.

ODS vrací úder hnutí ANO za drsnou negativní kampaň namířenou proti premiéru Fialovi. Billboardy, na kterých je zobrazen buď sám Fiala, nebo společně s předsedou koaličního hnutí STAN a ministrem vnitra Vítem Rakušanem, se zaměřují kromě kritiky zdražování jednotlivých oblastí také na zvyšování věku odchodu do důchodu až na 67 let, zvýšení daní nebo na podle ANO „největší zdražování za 25 let“.

Stínový premiér Karel Havlíček (ANO) ČTK řekl, že ANO mělo menší billboardovou kampaň na konci minulého roku v Praze, ve Středočeském a v Jihomoravském kraji. „Teď je to ve všech krajích a kromě billboardů jsou to i digitální plochy na nádražích a zastávkách,“ uvedl. Kampaň je podle něj „čistě faktická“.

Původní plakát hnutí ANO.
Původní plakát hnutí ANO. Foto: ANO

Plakát, který vytvořila ODS, říká, že Andrej Babiš kašle na naši bezpečnost a využívá stejnou grafiku, jako plakát ANO. Navíc si strana 11. března registrovala doménu nejhorsipremier.cz, na které se právě zmíněný plakát objevuje. Jedná se o zcela analogickou situaci, která nastala před loňskými evropskými volbami. Tehdy hnutí ANO kandidovalo se sloganem Česko, pro Tebe všecko. ODS si tehdy registrovala doménu ceskoprotebevsecko.cz, na které se zobrazoval Andrej Babiš a nynější europoslankyně Klára Dostálová (ANO) s ruskými vlajkami na obličeji.

ODS si již v červnu loňského roku zaregistrovala doménu ceskoprotebevsecko.cz, kde se objevil tento obrázek.
ODS si již v červnu loňského roku zaregistrovala doménu ceskoprotebevsecko.cz, kde se objevil tento obrázek. Foto: ODS

Politolog Petr Just z Metropolitní univerzity Praha redakci řekl, že to, že kampaň ANO bude ostrá, se dalo předpokládat i na základě zkušeností z předchozích kampaní. „Navíc vstup do kampaně z pozice opoziční strany tuto tvrdost ještě více přiživuje. Hnutí už v minulosti ukázalo, že v kampani nemá téměř žádné zábrany a že na jejich voliče to očividně zabírá. Navíc nyní je hnutí v situaci, kdy se musí v kampaně ještě více radikalizovat, protože chce-li dosáhnout svého deklarovaného ideálního scénáře, tedy vládnout po volbách samo a to nejlépe s jednobarevnou většinou, musí nutně oslovovat a přetáhnout voliče SPD, Motoristů, Stačilo! a další podobných subjektů,“ uvedl Just.

Politolog Michal Malý z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy pro Echo24 řekl, že ve „vlažné“ jarní fázi očekává od Spolu spíše vymezující se kampaň proti Andreji Babišovi. Spolu se podle něj bude profilovat jako jediný hráč, který může Babiše porazit. „Budeme tak svědky amerického stylu prezidentské kampaně ‚jeden proti jednomu‘. Petr Fiala komentoval současné preference Spolu slovy, že i v minulých volbách nebylo nic jasné a že se vše rozhodlo až na poslední chvíli. Teď je ale situace zcela jiná a Spolu se musí už od počátku postavit jako hlavní soupeř hnutí ANO a nečekat na to, jak se situace vyvine,“ uvedl Malý.

Politolog Roman Chytilek z Institutu SYRI a Masarykovy univerzity v Brně pro Echo24 obecně ke kampani koalice Spolu poznamenal, že by se ideálně měla soustřeďovat na několik málo nyní důležitých témat, ve kterých je Spolu vnímáno jako kompetentnější než konkurence a jeho kandidáti by se tak i měli prezentovat. „Výzkumy posledních pár let naznačují, že voliči už neoceňují, pokud se politici tváří a složitě dokazují, že mají recept na vše a že volby naopak rozhoduje jejich vnímaná kompetentnost v jednom či dvou v době voleb významných tématech, dobrý marketing a lídr,“ řekl Chytilek.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Mnichovská dohoda jako symbol prohnilého kompromisu. Mír nelze uzavřít za jakoukoli cenu

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články