Audi A6 Avant. Vítejte v cílové destinaci

AUTO

Audi A6 Avant. Vítejte v cílové destinaci
Z Audi A6 Avant s motorem 45 TDI i po příjezdu do vzdálené destinace vystoupíte odpočatí a čerství. Jak to? Foto: Audi
5
Týdeník
Jan Blažek
Sdílet:

Z Audi A6 Avant s motorem 45 TDI i po příjezdu do vzdálené destinace vystoupíte odpočatí a čerství. Jak to? Jakkoli jsou mezi jednotlivými automobilovými třídami čím dál menší rozdíly, přece jen je při delších cestách znát, když je absolvujete v autě vyšší střední třídy. Tím spíš, když je tím autem Audi A6 Avant. Bezmála pětimetrové kombi možná nebude úplně tím prvním, které by vás napadlo při volbě vozu vhodného pro delší přesun, o to víc překvapeni budete jeho víceméně bezchybnými službami. Tohle auto je totiž odladěno skutečně optimálně a ve všech směrech poskytuje přesně to, co od něj čekáte.

Překvapí už svým designem. A nezklame ani nabídkou prostoru, kufr má základní objem 550 litrů (max. 1660 litrů), pravidelný tvar a dobrou využitelnost i přístup. Uvnitř je díky rozvoru 2924 mm také hodně místa i vzadu a na rozdíl od některých konkurentů působí i pracoviště řidiče vzdušně a prostorně. Snad jediné, co jsme postrádali, bylo rychle přístupné místo pro odložení mobilu, který jinak patří do loketní opěrky.

Čisté linie, přehledný design palubní desky a uprostřed dva pod sebou umístěné displeje tvoří základní rozhraní pro komunikaci s funkcemi auta. Z technologického hlediska je infotainment bezproblémový, nabíhá a reaguje rychle a jeho členění nepostrádá potřebnou logiku. Kontakt prstu s displejem může doprovázet i haptická (lze nastavit intenzitu) odezva. Přes to všechno se občas stávalo, že jsme museli požadovaný úkon na displeji zopakovat, a to i z důvodu, že jsme se při jízdě ne vždy úplně přesně trefili na dané místo. Je to samozřejmě obecný problém současného trendu, ale kdyby Audi do svého modelu dalo o něco víc klasických tlačítek pro základní funkce, bylo by to ku prospěchu. Designéři z Ingolstadtu by vše jistě nevyřešili tak, že by se to majitelům i líbilo.

Protože jinak se jim bude líbit asi všechno ostatní. Hlavně jízda. Podvozek, který byl v případě testovaného vozu adaptivní vzduchový (+ 60 300 Kč), zvládal žehlit víceméně všechny běžné nerovnosti. Přesto však řidiči zprostředkuje všechny důležité informace, auto působí robustně a je tuhé. Uvnitř vozu panuje ticho a pohoda. Snad jen řízení bylo na náš vkus příliš odtažité, přivítali bychom lepší zpětnou vazbu. Hlavní doménou Audi A6 Avant je bezesporu komfort, ale neztratí se ani při sportovnější jízdě. Podvozek s pohonem všech kol quattro ultra se umí v zatáčce pěkně zakousnout a zvládne víc, než si řidič s tímto dvoutunovým autem vůbec zkusí dovolit. Ale i na skutečném limitu je audina stále pěkně neutrální a je z ní pořád patrná maximální snaha jízdní situaci zvládnout a nic nevzdat.

O pohon se stará třílitrový turbodiesel V6 s výkonem 245 k (180 kW), který spolupracuje se sedmistupňovým automatem. Z motoru samého čiší dynamika a mocný tah, bohužel jej kvůli emisím v rozletu dost omezuje právě převodovka. Při požadavku na rychlejší rozjezd či elastické zrychlení je dost patrná prodleva, jako by auto říkalo: „A vážně chceš zrychlit? Není to neekologické?“ Je to škoda a z velké části asi i dost zbytečné, protože Audi A6 Avant 45 TDI je úsporné i tak. Šestiválcové motory využívají mildhybridní techniku a 48V palubní síť. Auto tedy umí plachtit po dobu až 40 sekund, aniž to řidič zaznamená, stejně tak je dobře odladěný start-stop systém, který funguje do 15 km/h. Výsledkem je velmi příznivá spotřeba, během našeho testu se pohybovala kolem 7,5 litru na 100 km, a to jsme se s audinou fakt neloudali. Při vyloženě rychlejší jízdě lze počítat se spotřebou kolem 9 litrů na 100 km – i to je velmi slušné. Na dlouhých cestách konstantním tempem si dovedeme představit spotřebu citelně pod sedmilitrovou hranici, což v kombinaci s nádrží o objemu 73 litrů znamená dojezd i přes 1000 km. A i když víme, že dnes je v souvislosti s elektromobilitou moderní mluvit o pravidelných delších zastávkách, přesto je pro nás delší čas strávený v audině bez přestávek spíš formou relaxace a uspokojení, jak cesta pěkně ubíhá.

Plusy:
Design a prostornost, komfort jízdy, spotřeba paliva.

Minusy:
Rozvláčná převodovka, dílčí mezery v ergonomii, odtažitější řízení.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články