Nejstylovější Francouz v okolí. To je vůz DS4

Nejstylovější Francouz v okolí. To je vůz DS4 10
Auto
Sdílet:

Co je DS 4? Kompaktní model luxusní značky DS, v první generaci prodávaný ještě jako Citroën DS4, dnes je samostatným modelem. Na trh přišel v roce 2021 a nabízí neotřelý design i moderní technologie.

Druhá generace DS 4 (tedy ta aktuální) byla představena 3. února 2021 jako nástupce modelu DS 5, který se již přestal vyrábět. Stojí na upravené moderní platformě EMP2 skupiny PSA a montuje se v továrně Opelu v Rüsselsheimu (platforma se používá například i pro novou Astru). Tržně má stát například proti BMW řady 1, Audi A3 a Mercedesu třídy A. Už výčet konkurence je jistě velká výzva.

Co se týče motorizace, k dispozici jsou různé druhy pohonu (vždy ve spojení s pohonem předních kol a osmistupňovým automatem). Čtvrtý model v nabídce značky má k dispozici celkem pět motorizací. Základem je benzinový tříválec 1.2 PureTech o výkonu 130 k. Výkonnější čtyřválec 1.6 PureTech dosahuje výkonu 180 koní a vrcholem je verze o výkonu 225 k. Pak je tu vznětový motor 1,5 litru BlueHdi o výkonu 130 koní a konečně plug-in hybridní verze E-Tense. Ačkoli je vůz na trhu teprve necelé dva roky, už má za sebou facelift a vylepšený hybridní systém s větší kapacitou baterie, která prodloužila dojezd o 13 %. V čistě elektrickém režimu vůz ujede až 62 kilometrů. V roce 2024 by se měla objevit čistě elektrická verze.

DS 4 má také celkem rozsáhlé dělení v rámci výbav. Těch je celkem osm a lze je navíc dělit na tři různé specifikace: luxusní DS 4, sportovněji laděné DS 4 Performance a dobrodružně pojaté DS 4 Cross. Výbavy (včetně nového stupně Opera) nabízejí různé barvy, doplňky a materiály, čímž se jim daří každý vůz trochu odlišovat.

Už při prvním seznámení s autem rádi uznáváme, že vnější design je osobitý a velmi vkusný – líbí se nám ostré hrany, hra předních světel nebo třeba automaticky vyjížděcí kliky dveří. Nedivíme se, že DS 4 se pyšní několika tituly za nejkrásnější design, tohle se skutečně povedlo. Vnitřní prostředí navazuje na exteriér a svou posádku je připraven si hýčkat. Jsme obklopeni velmi kvalitními materiály, mezi nimiž dominuje kvalitní kůže s různými dekory. Někdo by jistě světlé čalounění nevolil, ale chápeme, že výrobce chce ukázat, co všechno umí nabídnout.

Chválíme sedadla (samozřejmě s komfortními funkcemi a elektrickým ovládáním), ale i dobrý volant. Většina ovládacích prvků podlehla digitalizaci, což je problematické – infotainment nemá jasnou reakci na dotek, někdy není jasné, jestli určitou funkci aktivujete. Trochu bychom vylepšili i přehlednost jednotlivých položek v menu, někdy může řidič tápat, kde co najít (například přehrávač médií). Interiér je hodně obložen materiálem, místa je průměrně vpředu i vzadu. Pod pátými dveřmi je prostor 430 až 1240 litrů, hybridní verze má základní objem 390 litrů.

Co se týče jízdního pohodlí, je skutečně na vysoké úrovni, ale vůz se zbytečně nenaklání. Hodně pomáhá systém elektronických tlumičů DS Active Scan Suspension, který sleduje silnici a přizpůsobuje se aktuálním podmínkám. Ani použití devatenáctipalcových kol testované verze nevadilo, jízda byla skutečně příjemná. Pomáhá i hmotnost 1428 kg v případě verze s tříválcem. K němu jsme byli poněkud skeptičtí, ale nakonec se ukázal jako celkem příjemný společník. Sice nemá zrovna hezký zvuk, ale jede slušně (z nuly na 100 km/h to umí za 10,4 s, maximální rychlost 210 km/h) a síla mu dochází až na dálnici. Jelikož crossover je spíš pro klidné ježdění, spotřeba se držela do 7 litrů na 100 km i přes zimní počasí. Přednost bychom dali spíš povedenému benzinovému čtyřválci o výkonu 180 koní, ale základní motor v zásadě nijak nevadil. Chyběla nám možnost pohonu všech kol.

DS 4 udělalo dobrý dojem. Vypadá fakt dobře, má velmi kvalitní interiér a komfortní podvozek. Ještě se zorientovat v ceníku plném výbav a možností a zhruba za milion korun můžete mít asi nejstylovější francouzský vůz současnosti. Že se vám cena zdá vysoká? Ona totiž docela je…

Plusy:

Komfort podvozku, zpracování, design.

Minusy:

Pomalejší infotainment, dynamika při předjíždění.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články