GALERIE: Odhalená a vzdušná. Lanovka na Petřín získá novou podobu

LANOVKA NA PETŘÍN

GALERIE: Odhalená a vzdušná. Lanovka na Petřín získá novou podobu
Vítězný návrh na novou podoby lanovky na Petřín. Foto: Anna Maresova designers
5
Domov
Sdílet:

Lanovka na pražský Petřín dostane novou podobu. Pražský dopravní podnik (DPP) oznámil vítězný návrh mezinárodní soutěže a nový vzhled vozů budou mít na starost designéři ze studia Anna Maresova designers. První cestující by se zmodernizovanou petřínskou lanovkou mohli svézt na konci roku 2024, uvedl DPP na Facebooku.

„Odhalená, vzdušná, milovaná – to byl náš slogan celého projektu nové lanovky na Petřín. Navrhovali jsme ji s respektem k jejímu odkazu i místu, ovšem tak, aby byla komfortní́ a technologicky vyspělá. Chtěli jsme se vyhnout sportovnímu či okázalému vzhledu a zvolili jsme cestu udržitelného a funkčního designu. Maximalizovali jsme výhled a vytvořili odhalenou a vzdušnou podobu lanovky pro co nejlepší́ pocit z jízdy,“ popsala návrh šéfdesignérka projektu a vítězka mezinárodní designérské soutěže na novou podobu vozidel lanovky na Petřín Anna Marešová. Studio není v dopravním světě žádným nováčkem, neboť je autorem konceptu pražské výletní tramvaje T3 Coupé.

Předmětem soutěže byl návrh designu dvou vozů lanové dráhy s kapacitou až 120 cestujících v každém z nich. "Konkrétně se jedná o návrh karoserie (skříně) a interiéru vozů za současného umožnění použití typových prvků vně i uvnitř," uvedla na svém webu architektonická kancelář MOBA. "Zadavatel nepředpokládá další sériovou výrobu, a z tohoto důvodu bude při zpracování návrhu třeba klást důraz na optimální poměr využití existujících prvků, technologií a popřípadě součástek dostupných na trhu," dodala v popisu soutěže. Podle vítězného soutěžního návrhu následně DPP do konce roku vyhlásí separátní veřejnou zakázku na nákup nových vozidel.

O vítězích rozhodovala pětičlenná porota, jejímž předsedou byl Ivan Dlabač, který je vedoucím ateliéru průmyslového designu na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze a zároveň zakladatelem studia DIVAN. Mezi členy byl také například Patrik Kotas, architekt specializující se na návrhy dopravních staveb a designér prostředků hromadné dopravy. Ten je mimo jiné autorem designu vlaků M1 pražského metra, které jezdí na lince C.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články