1 Stížnost tenistky

Dostávám od BBC desetkrát míň než McEnroe, stěžuje si Navrátilová

, NOVÉ

Témata: , , ,

Bývalý americký tenista John McEnroe dostává za spolupráci s britskou televizí BBC při Wimbledonu nejméně desetkrát víc peněz než Martina Navrátilová. Vítězka 18 grandslamů ve dvouhře to řekla v rozhovoru pro pořad BBC Panorama. Domnívá se přitom, že jejich práce je srovnatelná. BBC nesouhlasí a uvedla, že pohlaví v rozdílných odměnách nehraje roli.

Loni v létě BBC zveřejnila platy svých nejvíce vydělávajících zaměstnanců a s příjmem mezi 150 000 a 199 999 librami (4,35 až 5,8 milionu korun) se mezi ně dostal i McEnroe. Navrátilová prý dostává za komentáře při turnaji v All England Clubu kolem 15 000 liber (435 000 korun) a nemá informace, že by McEnroe kromě travnatého grandslamu poskytoval své služby i při jiných přenosech.

„Byl to šok,“ neskrývala bývalá československá hráčka překvapení nad příjmy amerického kolegy. „John McEnroe vydělává alespoň 150 000 liber, já dostanu za Wimbledon asi 15 000. Takže pokud McEnroe nedělá kopec dalších věcí mimo Wimbledon, pak dostává nejméně desetkrát víc peněz než já za velmi srovnatelnou práci… Takové jsou v tuto chvíli mé znalosti,“ uvedla.

Rozhovor s ní byl pořízen pro pořad Panorama: Britain‘s Equal Pay Scandal (britský skandál s platovou rovností), který bude odvysílán dnes večer. Stanice BBC Sport na jeho zveřejnění reagovala prohlášením, že působení obou tenisových expertů srovnávat nelze. McEnroe je prý vedle reportérky Sue Barkerové považován za tvář wimbledonských přenosů a vystupuje ve vysílání častěji.

„Desetkrát tolik? Tomu nevěřím,“ odpověděla Navrátilová v rozhovoru na otázku předjímající takovouto reakci. BBC jí prý tvrdila, že dostává zaplaceno podobně jako mužští kolegové na stejných pozicích. „Neříkali nám pravdu, to je jasné,“ konstatovala. Navrátilová dodala, že není na místě kritizovat jen BBC, protože se takové věci „jistě dějí i v jiných stanicích“, BBC se ale jakožto veřejnoprávní instituce „musí polepšit“.

Podobná kritika je slyšet už poněkolikáté od července 2017, kdy zpravodajská společnost zveřejnila platy svých nejznámějších tváří. Mezi nejlépe placenými pracovníky byla jen třetina žen a prvních sedm míst drželi výhradně muži.

Několik desítek moderátorek následně v dopise vyzvalo generálního ředitele Tonyho Halla, aby usiloval o nápravu poměrů. Šéfka zpravodajství z Číny Carrie Gracieová pak v prosinci opustila svoji pozici a obvinila BBC z „tajnůstkářské a nelegální kultury odměňování“. Zjistila prý, že muži na podobných místech jako ona dostávají „alespoň o 50 procent“ vyšší plat. Zákon o rovnosti platů za stejnou práci platí v Británii už téměř 50 let.

Čtěte také: Tenistka Kvitová vyhrála druhý turnaj v řadě. Vrací se do první desítky

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

,

Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.