Čerstvý vzduch pro svět na Fundliftu
Česká republika je světovou velmocí v oblasti nanovláken, k čemuž přispívá také známá technologická firma NAFIGATE Corporation, a.s., která sbírá světová ocenění. NAFIGATE Corporation připravuje a prodává průlomové inovace a technologie. Na investiční platformě Fundlift poptává financování ve výši 3,75 milionu Kč, které chce využít na uvedení na trh nanovlákenných okenních sítěk s potenciálem řešení jednoho ze zásadních globálních problémů. Investorům nabízí čtyřleté dluhopisy s ročním úrokem 6,75 %.
NAFIGATE Corporation je česká technologická firma, která připravuje průlomové inovace a technologie pro vstup na trh a následně je prodává formou licencí. Společnost efektivně propojuje výzkum a obchod a prodává licence hned na několik průlomových technologií, které mají potenciál podílet se na řešení zásadních globálních problémů.
NAFIGATE se specializuje na dvě odvětví. Prvním z nich jsou biotechnologie. Firma vyvinula technologii Hydal, jedinou technologii na světě, která umí vyrobit biopolymer ze stoprocentního odpadu, použitého fritovacího oleje. Vzhledem k celosvětovému množství použitých fritovacích olejů, které nemají využití, firma očekává, že Hydal najde obrovské globální uplatnění. Společnost NAFIGATE za tuto technologii získala již mnohá prestižní ocenění jak u nás, tak i ve světě a aktuálně jedná v asijských zemích i Evropě s potenciálními partnery o prodeji licencí na výrobu těchto biopolymerů.
Unikátní postavení na trhu má NAFIGATE i v oblasti nanotechnologií, konkrétněji nanovláken. Vyvíjí a vyrábí nové energeticky úsporné generace nanovlákenných membrán pro technologie čištění vody a vzduchu. „Všechny naše nanovlákenné aplikace vyvíjíme a vyrábíme na technologii Nanospider. Jsme prakticky jediní na světě, kteří díky dokonalé znalosti této technologie a úzké spolupráci se společností Elmarco jsme schopni zkrátit cestu nanovlákenných aplikací na trh,“ říká Lenka Mynářová, marketingová ředitelka a členka představenstva NAFIGATE Corporation.
Jedním z nejnovějších finálních produktů společnosti jsou nanovlákenné okenní síťky Nanocleaner, které právě začíná uvádět na světový trh. Okenní síťka z nanovlákenné membrány zamezují průniku i těch nejmenších objektů jako jsou bakterie, viry, alergeny a prachové částice a zajišťuje tak přísun čerstvého vzduchu. V rámci testování produktu Nanocleaner firma vyrobila a prodala prvních 20 tisíc metrů čtverečních této nanovlákenné síťky a nyní chce produkt dostat na celosvětový trh. Zaměřuje se pak především na znečištěné oblasti jako je například Čína nebo Indie, případně také na oblasti s výskytem pouštních bouří.
„Většina z nás si mylně myslí, že vědecké objevy jsou nejdražší na svém počátku. Naprosto nejdražší fáze je Business development nebo go to market a je to fáze kdy už máte všechno vymyšleno, ověřeno, už víte jak to vyrobit, víte všechno podstatné, ale potřebujete peníze na to, aby se o vašem objevu dozvěděli ti, pro které je určen. Proto na Fundliftu poptáváme finanční prostředky právě k tomu, abychom naše nanovlákenné okenní síťky dokázali představit v místech kde je nejvíce znečištěné ovzduší na naší zeměkouli,“ dodává Mynářová.
Fundlift je investment-crowdfundingová platforma, která umožňuje investice do společností prostřednictvím koupě konvertibilních investičních certifikátů, minibondů, nebo investování do podílů společností. Podporuje začínající firmy a podílí se na jejich potenciálním úspěchu. Fundlift byl spuštěn v květnu 2016. Peníze od investorů získalo již 35 projektů, z toho 29 pro velký zájem investorů navyšovalo cílovou částku emise. Celková zafinancována částka již přesáhla 183 milionů korun.