Trh práce pod nadvládou kandidátů. Recruitis ví, jak na ně

fundlift

Trh práce pod nadvládou kandidátů. Recruitis ví, jak na něNové 2
Ekonomika
Sdílet:

Snad každý z nás se alespoň jednou v životě dostal do situace, kdy byl nucen podstoupit výběrové řízení při změně pracovní pozice. A proto moc dobře ví, že tento proces může být zdlouhavý, psychicky vyčerpávající a zcela neefektivní jak pro uchazeče, tak i personalistu. To spolu s měnícím se poměrem sil na pracovním trhu, potřebou rychlé reakce, tlakem na zkrácení doby výběrového řízení a s mnoha dalšími aspekty dalo záminku k vývoji náborového softwaru Recruitis.

Společnost ČESKÝ TRH PRÁCE s.r.o. je známý provozovatel regionálních pracovních portálů, které jsou seskupeny pod webem pracevcr.cz. Tyto kariérní platformy nabízejí místo, kde se střetává poptávka s nabídkou pracovních míst již více jak 13 let. Od té doby si společnost vybudovala známé jméno mezi personalisty, kteří služby a portály využívali při hledání vhodných kandidátů.

V roce 2014 firma vycítila blížící se změnu na trhu práce. Od té doby jsou náboráři jednotlivých společností nuceni zefektivnit svoji práci, snížit dobu výběru zájemce, dále musí splňovat zpřísňující se podmínky o ochraně osobních údajů, a především soupeří s ostatními společnostmi o vhodného a talentovaného kandidáta.

„Firmy dlouhou dobu žily v tom, že pokaždé, když otevřely dveře, stála tam fronta kandidátů. Nebyly prakticky nuceny zefektivňovat celý proces náboru nebo jen udržet slušnou míru komunikace. Mnoho z nich ani nedávalo vědět kandidátům, o které neměly zájem. A díky bohu, tato doba je pryč. Nyní trh ovládá kandidát a ten si může vybírat hned z několika firem. A právě rychlost a kvalita komunikace v mnoha případech hraje zásadní roli v tom, koho si vybere,“ říká Štěpán Bartyzal, majitel společnosti ČESKÝ TRH PRÁCE.

Nejenom tyto aspekty řeší nový produkt Recruitis z dílny společnosti řadící se mezi tzv. ATS systémy (zkratka z anglického „Applicant Tracking System“), který je obdobou CRM systému.

CRM je systém, který eviduje a řídí obchodní příležitosti ve firmě. Zapisují se do něho jednotlivé schůzky, kdo a kdy komunikoval s jakým klientem, jaký obchod dopadl, komu a jaká byla poslána nabídka a mnoho dalšího. Pro většinu společností je již nepředstavitelné, aby dokázaly fungovat bez CRM systému. A právě ATS systém plní stejné potřeby, jen místo firem a obchodů pracuje s kandidáty a jejich odpověďmi.

ČESKÝ TRH PRÁCE uvedl na trh svůj vlastní software Recruitis po třech letech vývoje v roce 2017. Od té doby si produkt získal oblibu mezi specialisty na nábor. Mezi významné klienty patří například internetový portál Seznam.cz, potravinový řetězec Globus nebo moderní e-shop Bonami. Za účelem získání kapitálu na posílení týmu a marketingu i na případný vstup na zahraniční trhy nyní společnost spustila investiční crowdfundingovou kampaň na platformě Fundlift.

Investorům nabízí celkem 18,18% podíl na základním kapitálu výměnou za 4 mil. Kč. Již před spuštěním kampaně avizoval zájem o ekvitní vstup do společnosti známý investor Martin Rozhoň, který nakonec dle svých slov bude investovat po boku drobných investorům prostřednictvím platformy Fundlift.

„Se Štěpánem Bartyzalem se známe mnoho let. Má velký přehled o tom, co se v HR děje, praktickou zkušenost a sedli jsme si i lidsky,“ uvedl Martin Rozhoň, který vybudoval a následně prodal síť e-shopů Vivantis, do které patří například Parfemy.cz, Hodinky.cz, Krasa.cz a několik dalších e-shopů působících na několika evropských trzích s tržbami přes 1 mld. Kč. Martin se v současné době věnuje investování do technologických startupů a do startupů, které mají pozitivní společenský dopad.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články