Zaměstnanci žalují McDonald’s. Snížili jste přepážky, zákazníci nás můžou napadnout, zlobí se
žaloba na řetězec
Skupina 17 amerických zaměstnanců řetězce s rychlým občerstvením McDonald’s zažalovala firmu i několik jejích franšíz. Důvodem je úprava designu poboček fastfoodového giganta, po níž je podle textu žaloby mnohem snazší pro agresivní zákazníky překonat přepážku u pokladny a napadnout obsluhu. Informuje o tom agentura Reuters.
Žaloba argumentuje tím, že zaměstnavatel pracovníkům neposkytl ochranu před možným opakovaným násilím a ignoruje všechny návrhy, které by jednotlivé pobočky lépe zajistily proti vniknutí. V textu se píše o případech, kdy obsluze McDonald’s vyhrožovali s namířenou zbraní či je uhodili cedulí, která jinak slouží jako varování před kluzkou podlahou. Mezi kurióznější incidenty patří zásah pepřovým sprejem, házení kuchyňských potřeb nahým zákazníkem, další obnažování, močení nebo nabídky k sňatku.
Řetězec reagoval prohlášením, které přímo nezmiňovalo, zda se chystá žalobu nějakým způsobem zpochybnit. „McDonald’s bere svou povinnost poskytovat a rozvíjet bezpečné pracovní prostředí pro své zaměstnance vážně a společně se svými franšízami pokračuje s investicemi do svých tréninkových programů, které toto bezpečné prostředí pro zákazníky a členy týmu podporují,“ nechala se pouze slyšet společnost.
Autoři žaloby konkrétně kritizují přestavbu prodejen společnosti z roku 2017, která měla pomoci se stagnujícími zisky. Nová koncepce ovšem přepážky rozdělila z jednolitého pultu na jednotlivé a snížila jejich výšku, což potenciálním agresivním zákazníkům usnadňuje přístup za přepážku.
Žalující strana také vyjmenovává případy údajné „epidemie násilností na pobočkách“. Patří mezi ně ozbrojená loupež z Orlanda, kde pachatelé drželi zákazníky prodejny jako rukojmí v mrazáku. V oblasti Chicaga, odkud autoři žaloby pocházejí, registrují prý bezpečnostní složky na 20 telefonátů z restaurací McDonald’s denně.