Stuchlík vytahuje další předvolební trik: zlatý koncertní sál
Koncertní hala na Vltavské
Lídr kandidátky hnutí ANO Petr Stuchlík se po vizualizaci obytného mostu snaží zaujmout Pražany novým projektem. Jako svůj druhý architektonický návrh představil nový koncertní sál. Kromě toho by v nové budově měla být i galerie, hudební knihovna a také střední umělecká škola. Stuchlíkova hala nejvíce připomíná Guggenheimovo muzeum ve španělském Bilbau. Sám však přiznává, že se inspiroval pouze zlatavou barvou slavného muzea. Nový koncertní sál požaduje i koalice TOP 09 a STAN, která chce ihned po volbách zadat mezinárodní architektonické soutěže na novou halu.
Petr Stuchlík se před blížícími se komunálními volbami snaží zaujmout novými stavbami. Po vizualizaci Libeňského mostu, na kterém chtěl postavit byty, park a další dopravní pruhy, se nyní pokouší o další projekt. Podle něj si Praha zaslouží novou koncertní halu na Vltavské, která by nahradila Obecní dům a Rudolfinum.
Stuchlík se opírá o návrh Institutu plánování a rozvoje Prahy (IPR), který plánuje studii proveditelnosti na nový koncertní sál. Podobně jako u obytného mostu by však dle nominanta hnutí ANO nemělo skončit pouze u koncertního sálu. „Jaký by tedy nový koncertní sál měl být? Zaprvé tam musí být ta nejlepší akustika. Musí pojmout hodně diváků. Musí mít perfektní zázemí pro zkoušky velkých těles, to Praze zoufale chybí. Musí v něm být několik studií a sálů bez diváků pro zkoušení. Může tam být i galerie, hudební knihovna a možná i třídy pro výuku hudby nebo dokonce celá nová škola," uvedl Petr Stuchlík na svém facebookovém profilu.
Celý nápad s koncertním sálem doplnil v příspěvku s fotkou, na které je zlatavá budova. „A abychom měli obrázek k příspěvku, tak jsme si jen tak něco navizualizovali pro představu umístění budoucí stavby. V barvě, ke které nás trochu inspiroval titanový plášť Museo Guggenheim Bilbao od úžasného Franka Gehryho," uvedl Petr Stuchlík.
Nový koncertní sál požaduje také koalice TOP 09 a STAN, která chce v celé Praze investovat až 60 miliard korun. Lídr společné kandidátky Jiří Pospíšil požaduje, aby se bezprostředně po volbách zadala mezinárodní architektonická soutěž na novou halu. V současné době prý koalice spolupracuje s architektem Josefem Pleskotem, který by se na přípravě soutěže měl podílet. Ve středu také končí výběrové řízení na zpracovatele studie proveditelnosti od IPR.
Praha je pro ANO důležitá
Pro hnutí ANO jsou volby v hlavní městě velmi důležité. Předvolební průzkumy predikují Babišově straně slabší preference, proto ANO nalilo do kampaně v Praze na 50 milionů korun.
Kromě reklam na billboardech, internetu a v tisku nemalou část peněz spolkly také „sousedské večeře“, které hnutí pořádalo každý druhý den až do říjnových voleb. Na „volebních hodech“ se pravidelně objevuje kandidát na pražského primátora Petr Stuchlík a občas i šéf hnutí ANO Andrej Babiš.
Do celorepublikových předvolebních kampaní – komunálních i senátních – hodlá hnutí investovat zhruba 150 milionů korun, což je mnohonásobně více, než kolik plánují utratit konkurenční politické strany. Na velkých kampaních nešetřilo ani v minulých letech. V roce 2014 ANO utratilo v komunálních a senátních volbách 65 milionů korun. V loňských volbách do Poslanecké sněmovny nalilo do kampaně zhruba 83 milionů korun.