Audi pobouřilo holčičkou pojídající banán. Za sugestivní reklamu se omluvilo
"VYŠETŘÍME, JAK KAMPAŇ VZNIKLA"
Německá automobilka Audi se omluvila za reklamu na jeden z jejích vozů, ve které vystupuje mladá dívenka pojídající banán. Rozčilení uživatelé sociálních médií reklamu obviňovali ze sexuální sugestivity a nevhodnosti. Audi reklamu z internetu nestáhlo, ale slíbilo, že ji nebude dále užívat. Informuje o tom server BBC.
Holčička je zachycena ledabyle opřená o předek vozu Audi RS 4 Avant, jak ukusuje z banánu. Kritika směřovala na několik různých aspektů reklamy: jak na „lascivnost“ aktu pojídání ovoce, který podle některých připomíná orální sex, tak na pózu děvčete. Podle názorů některých lidí by řidič dívku neviděl a mohl ji přejet, podle nich tedy reklama propaguje potenciálně nebezpečné chování. Nepomohl podle nich ani použitý slogan: „Rozbuší vám srdce rychleji – v každém ohledu.“ Reklama s dívkou je součástí širší série fotografií, ve kterých vystupují u vozu různí členové rodiny.
„Neskutečné. Tohle používá všechny nejlacinější marketingové techniky, které existují. Všechny najednou, včetně malého dítěte jako atrapy. Nejhlubší dno marketingu v dějinách,“ napsala jedna z uživatelek Twitteru.
Unreal. This is every lowlife marketing ploy in the playbook used. All at once, with a toddler as the prop. 😡 marketings lowest moment ever.
— whinewithcheese (@whinewithcheese) August 4, 2020
Automobilka se za reklamu omluvila. „Slyšíme vás a chceme si něco ujasnit: na dětech nám záleží. Vůz Audi RS 4 je rodinné auto s více než třiceti asistenčními systémy pro řidiče, včetně nouzového brzdného systému. Proto jsme ho v reklamní kampani zobrazili s různými členy rodiny. Doufali jsme, že dokážeme předat poselství, že i ti nejzranitelnější účastníci dopravního provozu se mohou bez starostí opřít o technologii RS. Byla to chyba! Audi nikdy nechtělo ranit ničí city,“ uvedla automobilka na Twitteru.
We sincerely apologize for this insensitive image and ensure that it will not be used in future. We will also immediately examine internally, how this campaign has been created and if control mechanisms failed in this case. (3/3)
— AudiOfficial (@AudiOfficial) August 3, 2020
„Upřímně se za tento necitlivý obrázek omlouváme a postaráme se, aby nebyl v budoucnu používán. Také okamžitě zahájíme vyšetřování, jak tato kampaň mohla vzniknout a zda v tomto případě neselhaly kontrolní mechanismy,“ omluvilo se Audi.