Sportovní přenosy v nové éře. Stadiony plní digitální diváci, televize umělé skandování

KORONAVIRUS A SPORT

Sportovní přenosy v nové éře. Stadiony plní digitální diváci, televize umělé skandování
Ilustrační snímek. Foto: Shutterstock.
1
Domov
Echo24
Sdílet:

Umělé ruchy, umělé obecenstvo. Tak by mohly do budoucna běžně vypadat sportovní přenosy, pokud se lidé budou muset naučit žít s koronavirem. A zatímco třeba evropský fotbal televizním divákům jen dodává chybějící hlasité reakce publika, ve Spojených státech zavádějí i digitální diváky. Jen se to celé mnohým zdá jako podivná televizní show.

V České republice se přístup jednotlivých stanic liší. Česká televize má povětšinou u fotbalových zápasů evropských pohárů zakoupená práva na verzi bez ruchové stopy. „Zápasy Evropské ligy s umělou ruchovou stopou nevysíláme z toho důvodu, že licence na toto vysílání je podstatně dražší. Přesná čísla sdělovat nemůžu, ale náklady na vysílání s přidanou zvukovou stopou jsou až dvakrát vyšší oproti normálu,“ řekl Seznam Zprávám Jiří Ponikelský, výkonný ředitel ČT sport.

Bez hlučení bude ČT podle něj vysílat i zápasy nejvyšší tuzemské ligy, výjimkou bylo nedělní finále Ligy mistrů. Konkurenční a placená O2 TV ruchy publika většinou nabízí. Zařadila se tak po bok stanic jako britská Sky News, která hlukem stadionu doprovází utkání z Premier League. „Existuje všeobecný konsensus, že zvuková vylepšení vytváří lepší divácký zážitek,“ myslí si o ruších producentka stanice BBC Barbara Slaterová.

Místní stanice dokonce v závislosti na výběru kanálu nabízejí možnost zhlédnout zápas s i bez umělých zvuků. Na těch pracují spolu s tvůrci fotbalové videohry FIFA, studiem EA Sports. „Liší se to klub od klubu, ale celkem poskytujeme přes 1300 assetů, které se rovnají přibližně 13 hodinám audio obsahu,“ řekl serveru Daily Mail Paul Boechler, audio designér z EA Sports.

V USA zašli ještě dál a prázdné baseballové stadiony se snaží oživit nejen papírovými podobiznami fanoušků, ale i jejich digitální verzí. Nápad stanice Fox Sports ale moc úspěchu nesklízí. Podle serveru USA Today se virtuální fanoušci všelijak vlní a nejsou dobře viditelní ze všech úhlů. Jiní zase upozorňují na podivně nepřiložené animace. Brad Zager z Fox Sports serveru The Verge přiznal, že televize má co vylepšovat.

Basketbalová NBA se vydala lehce jinou cestou. Části publika nabízí možnost zakoupit virtuální lístek, fanoušci utkání uvidí na dálku a díky programu Microsoft Teams se jejich tváře objeví na obrazovkách okolo hřiště. Fanouškovský web FanSided ale výsledek označil za „naprosto směšný“. Televizním divákům se podle něj dostane „absurdního zážitku“.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články