Během pandemie vzrostl zájem o výživové doplňky, největší poptávka je stále po kloubní výživě

KOMERČNÍ SDĚLENÍ

Během pandemie vzrostl zájem o výživové doplňky, největší poptávka je stále po kloubní výživě
Ilustrační Foto: Shutterstock
1
INZERCE
  • Contipro
Sdílet:

Výrobky určené lidem ve středním a vyšším věku se stávají důležitou oblastí výzkumu a vývoje. Je to reakce na dlouhodobý demografický trend stárnutí populace. Podle Českého statistického úřadu bude po celou druhou polovinu 21. století žít v České republice 2,5násobně více seniorů než dětí. Také průměrný věk obyvatelstva se rok od roku zvyšuje, průměrný věk Čechů se přiblíží během následující dekády hranici 45 let.

I to může být důvodem nárůstu prodejů výživových doplňků, jimž dlouhodobě kraluje kloubní výživa. Nárůst potvrzují například data největšího českého internetového srovnávače Heureka.cz. „Jen v porovnání s minulým rokem jsme zaznamenali nárůst prodejů v segmentu výživových doplňků o více než sto procent,“ konstatuje Michal Buzek, šéf analytiků nákupního rádce Heureka.cz. Mezi dlouhodobě nejvyhledávanějšími produkty v této kategorii se drží kloubní výživa.

Kloubní výživa obsahuje účinné látky, jako jsou kyselina hyaluronová, kolagen, glukosamin, chondroitin nebo vitamíny. Ty pomáhají obnovovat kloubní pojiva a vazivo a regenerují chrupavku. „Onemocnění chrupavky je velice bolestivé a výrazně snižuje kvalitu života. Problém je v podstatě v logistice. Kloubní chrupavka je u dospělého člověka jen minimálně krevně zásobena, celkově má velice pomalý metabolismus a její regenerace trvá dlouho. Každá buňka potřebuje k regeneraci nějaké palivo, stavební hmotu, z níž může regenerovat. A to je právě cílem kloubní výživy, dodat tyto potřebné látky,“ vysvětluje Petr Kott.

Vyšší poptávka, kvalitní produkce

Biotechnologická firma Contipro aktuálně staví masivní výrobní linku určenou k produkci kloubní výživy, čímž reaguje na neustále rostoucí poptávku po tomto segmentu. Při vývoji využívá právě zkušenosti s výživou pro koně a psy. „Produkt Geloren, který by byl určen pro lidi, u nás dlouhé roky poptávali zákazníci i naši obchodní partneři. Nakonec se nám podařilo vyřešit problém, čím nahradit stabilizátor sorban draselný, který výživové doplňky pro lidi nesmí obsahovat, přestože ho najdeme téměř v každém pečivu nebo cukrovinkách,“ říká vedoucí marketingu Contipra Ondřej Jireš. Geloren pro lidi se na trhu se objeví ještě letos. „Bude ve formě ovocného želé, tedy ve stejné formě, jakou má nyní koňská kloubní výživa Geloren HA,“ doplňuje Jireš.

Contipro nedávno rovněž uvedlo do prodeje dvě kloubní výživy s vitamínem C určené pro lidi ve formě sirupu s pomerančovou příchutí a ve formě kapslí, které neosahují cukr a jsou tedy vhodné i pro diabetiky. Od nových želatinových produktů si ale Contipro slibuje větší zájem zákazníků, kterým tato originální forma vyhovuje, protože dosud masově konzumují právě koňskou variantu.

Produkty budou vyráběny na nové, velkokapacitní a poloautomatizované výrobní lince. „Nová linka nepřinese výhodu pouze v možnosti vylévání želatiny do formiček a následného balení, ale především by měla zajistit mnohem vyšší produkci než dosud. Postupně se výroba Gelorenu zcela odstěhuje ze současných prostor a bude probíhat už jen na nové lince. Nová linka nám také přinese možnost upravovat složení produktu pro různé cílové skupiny,“ uvádí Jireš.

Česká společnost Contipro, a. s., se sídlem v Dolní Dobrouči, si za 30 let svého působení na trhu vybudovala pozici jednoho z klíčových hráčů globální produkce kyseliny hyaluronové. Výsledky vlastního vývoje a výroby exportuje do více než 70 zemí světa a neustále pracuje na inovacích, které posouvají světový biotechnologický průmysl.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz