Zelená politika: Německý ministr chce rozvážet poštu metrem. Na něj naváží pošťáci na elektrokolech
zelená politika
Provoz v ulicích německých městech je stále silnější a hustší a podle ministra dopravy Andrease Scheuera za to může i rostoucí poptávka po rozvozu zboží z internetových obchodů. Pomoci by podle něj mohlo, kdyby se zásilky začaly rozvážet přes noc metrem. Svůj nápad by Scheuer rád co nejdříve otestoval, informovala v sobotu agentura DPA.
„Jsem připraven vytvořit s některým z měst pilotní projekt, ve kterém bychom přebudovali podzemní dráhu a vytvořili z ní speciální balíčkovou podzemku,“ uvedl ministr dopravy Scheuer.
Balíčkové metro by podle něj mohlo jezdit od druhé hodiny ranní a rozvážet zásilky do meziskladů ve stanicích v jednotlivých městských částech. Z nich by si následně dodavatelé balíky vyzvedávali a doručovali zákazníkům. Podle Scheuera by k tomu mohli využívat například elektrokol s nákladním prostorem, aby nezatěžovali dopravu ve městech a životní prostředí.
Při využití metra by podle německého ministra mohla klesnout doprava spojená s rozvozem zásilek až o dvacet procent. Méně časté by pak podle něj byly i dopravní zácpy, které mnohdy způsobují dodávkové vozy narychlo odstavené vedle řádných parkovacích pruhů. „Měli bychom být ochotni uvažovat inovativně a nevidět vždy jen možné problémy,“ vyzval politik bavorské Křesťanskosociální unie (CSU).
Časopis Der Spiegel na svém webu připomněl, že objem nákupů v internetových obchodech v posledních letech v Německu roste. Více než 16 procent balíčků se přitom podle časopisu po doručení zákazníkovi vrací zpět odesílateli. S rozvojem nakupování potravin na internetu roste navíc také tlak na rychlost dodávek.
Podzemní dráhy mají v Německu Berlín, Hamburk, Mnichov a Norimberk. Jim podobné městské dráhy řada dalších velkých měst.