Strany své „markeťáky“ platí velkoryse. Prchal za předvolební kampaň dostal 750 tisíc

Předvolební kampaň

Strany své „markeťáky“ platí velkoryse. Prchal za předvolební kampaň dostal 750 tisícNOVÉ
Polibek Marka Prchala Foto:

FOTO: Reuters

1
Domov
Echo24
Sdílet:

S nadcházejícími komunálními volbami vychází najevo, kolik za svou práci pobírají marketingoví manažeři jednotlivých politických uskupení. Marek Prchal, jehož premiér Andrej Babiš v říjnu velebil jako „génia sociálních sítí“ hnutí ANO, tak kupříkladu za kampaň vyinkasoval dohromady 750 tisíc korun. Na pohyby na transparentním účtu hnutí upozornil jako první server Seznam Zprávy, který zmapoval i odměny stratégů jiných stran.

Marek Prchal stojí za příspěvky, jež se objevují na facebookovém a twitterovém profilu předsedy vlády Babiše. Za jeho snahu mu bylo z konta ANO přeposláno v poslední době celkem šest částek v celkové výši 750 tisíc korun. Marku Hančovi, který se v ANO snaží uvést všechny zprávy ve prospěch hnutí a premiéra, pak přišlo na účet jeho firmy PR Laboratory 458 tisíc.

Ani jeden z dvojice nechtěl částky komentovat, pro Seznam pouze uvedli, že jde o proplacení práce v kampani před senátními volbami v souladu se zákonem. „Navíc máme i transparentní financování komunálních voleb,“ napsali v SMS zprávě.

Z transparentního konta ANO ale odešly i další sumy. Přes milion korun (1,04 milionu) obdržela společnost Calmia Planet Petra Topinky, který se hnutí stará o volební hesla. Dalších 340 tisíc korun potom směřovalo na účet americké Amita Consulting, na jejímž dřívějším sídle své bydliště hlásí Alexander Braun, Babišův klíčový stratég.

Podobní manažeři jsou podstatnou součástí i dalších politických subjektů, třebaže na jejich konta povětšinou nemíří tak vysoké částky. Jedním z těch, kteří koordinují předvolební strategii TOP 09 a Starostů je Jakub Horák. Ten za letošek obdržel 847 tisíc korun. Částce dominuje položka 605 tisíc. „Je to platba za komunikační strategii. Obsahuje v sobě výzkumy, definici cílů, cílových skupin a tak dále,“ přiblížil Horák. Poté lze najít čtyři částky o objemu 60 500 korun. „Je to 50 tisíc plus DPH. Což je měsíční platba za koordinaci kampaně,“ řekl Horák.

David Brada, který má aktuálně na starost kampaň TOP 09 a lidovců na Praze 6, dostal na účet své společnosti asi 245 tisíc korun. Přímo u hnutí STAN se angažuje kupříkladu Karolína Pelikánová a její firma EV public relations. Vyplaceno dostala přibližně 278 tisíc korun.

Čtěte také: Trochu jiná kampaň. Zakázané Stuchlíkovo video s koksem připomíná orgie

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články