Victoria’s Secret se zbavila svých „andílků“. Nastupují fotbalistky nebo plus size a transgender modelky
PROGRESIVISMUS V MODELINGU
Slavná světová značka dámského prádla Victoria‘s Secret končí se svými typickými „andílky“. Modelky s vizuálně dokonalými křivkami, které na mole předváděly v extravagantních oblečcích, by měly nahradit „skutečné“ ženy s různými typy těl. Značka tak podlehla společenské kritice a ve své kampani jde ještě dál, když oznámila, že ji budou reprezentovat například fotbalistka nebo plus size a transgender modelky. Podle šéfa značky Martina Waterse musí Victoria‘s Secret přestat přemýšlet nad tím, co chtějí muži, a orientovat se hlavně na dámskou část populace.
Victoria‘s Secret oznámila, že její nová kampaň má proměnit pohled na to, co znamená být „sexy“. „Svět se začal měnit a my jsme se s naší reakcí opozdili. Musíme přestat přemýšlet nad tím, co chtějí muži, a začít se věnovat tomu, co chtějí ženy,“ uvedl generální ředitel značky Waters pro deník The New York Times.
Místo modelek s dokonalými a vypracovanými těly, mezi které v minulosti patřily například známá jména jako Heidi Klum, Adriana Lima nebo Češky Eva Herzigová či Daniela Peštová, tak budou značku nově reprezentovat například americká fotbalistka Megan Rapinoe, plus size modelka Paloma Essler nebo transgender modelka Valentina Sampaio.
We are proud to announce an exciting new partnership platform, #TheVSCollective, designed to shape the future of Victoria’s Secret. @adutakech1 @amandadecadenet @mPinoe @priyankachopra Eileen Gu, Paloma Elsesser, Valentina Sampaio https://t.co/IdYrmLWkPM pic.twitter.com/bd9QMhCz2W
— Victoria‘s Secret (@VictoriasSecret) June 16, 2021
Nové tváře značky shodně prohlašují, že původní tradiční koncepce značky prý byla sexistická a vycházela vstříc jen mužům. „Byl patriarchální, sexistický, a soustředil se jen na to, co připadá sexy mužům. Navíc se zaměřoval především na mladé ženy,“ uvedla například fotbalová hráčka Rapinoe.
Značka již delší dobu čelila kritice kvůli tomu, že není dostatečně „rozmanitá“ , prezentuje vzhled žen jako to nejdůležitější a v jejím vedení jsou zastoupeni převážně muži. Ženy prý navíc zobrazovala pouze jako sexuální objekty tak, aby vyhovovaly požadavkům mužů. Waters poznamenal, že tradiční andílci už podle něj nejsou „kulturně relevantní“.
Už v roce 2019 Victoria’s Secret zrušila svou každoroční módní přehlídku, na níž vystupovaly nejžádanější topmodelky světa a která se poprvé konala už v roce 1995. V době své největší slávy byla považována za jednu z velmi významných událostí módního světa, kterou sledovaly miliony lidí. Důvodem ukončení přehlídky byla kromě stupňující se kritiky ale i postupně se snižující sledovanost. V pozměněné podobě by se show měla opět odehrát v příštím roce.
V létě se Victoria‘s Secret také oddělí od společnosti L Brands, vlastněné Lesliem H. Wexnerem a plánuje se zaměřit na zcela nové typy dámského spodního prádla. To by podle značky vyhovovat ženám všech konfekčních velikostí i barev pleti.