Řetězec C&A stáhl z prodeje dětskou mikinu. Prý vypadá neonacisticky

kontroverzní oděv

Řetězec C&A stáhl z prodeje dětskou mikinu. Prý vypadá neonacistickyNOVÉ 1
Svět
Echo24
Sdílet:

Po "shitstormu" na sociálních sítích odstranil módní retězec C&A ze svého sortimentu dětskou mikinu s kapucí za 15 eur. Podle kritiků opticky připomíná oblečení, které je oblíbené na neonacistické scéně. Jde hlavně o nápis "Division" na přední části mikiny, který je vyvedený ve fraktuře, což je typ novogotického písma, které bylo především v německé jazykové oblasti běžné od 16. století až do roku 1941. Několik let se tedy toto písmo používalo i za třetí říše.

Některé lidi navíc dráždilo, že dětská mikina má černou, bílou a červenou barvu, jež jsou rovněž oblíbené v šatníku neonacistů. Údajné paralely s módním vkusem extrémní pravice si jako první všimla už 4. října jedna uživatelka Twitteru. Velmi rychle rozpoutala na sociálních sítích proti retězci C&A doslova "shitstorm". Módní koncern se této nechtěné pozornosti a připodobňování k nacismu zjevně zalekl, obratem reagoval omluvou a stažením mikiny z prodeje. V písemném prohlášení na Twitteru jeho komunikační oddělení uvádí, že "C&A nemá k této skupině (neonacisté) žádný vztah, že podobnost písma nebyla vědomá ani úmyslná a že se jasně staví proti rasismu".

Módní řetězec ale půjde ještě dále. Německému deníku "taz" například sdělil, že kauza s mikinou jej podnítila k tomu, aby ještě jednou přezkoumal své designové, školící a schvalovací procesy.

Podle některých znalců neonacistické scény je u mikiny nevhodné nejen užití novogotického písma, ale i samotné slovo "Divison" (divize), jež mají extrémní pravičáci údajně rovněž v oblibě. Důkazem jsou prý rocková skupina "Divison Germania" a spolek "Division Franken". Nicméně, výraz "Division" je jako nápis na oděvech poměrně běžný.

Čtěte také:  Z trosek Hitlerova sídla se stává „svatyně“. Muzeum se bojí pravicových extremistů

Vlčí čenich nebo obrácený erb. Rakousko rozšíří seznam zakázaných symbolů

Proti podobným interpretacím se ale současně zvedla i vlna odmítavých hlasů, jež kritizují už déle trvající snahy, hlavně z levé části politického spektra, hledat projevy a znaky (neo)nacismu všude možně a téměř za každou cenu. Příkladů zjevně absurdních obviňování z podpory a propagace neonacismu je jen v samotném Německu za poslední roky dlouhá řada. Příznačné je v tomto směru obvykle rychlé podvolení se ba pokání těch, na něž se ukáže prstem. Podle tohoto názorového proudu bylo stažení z prodeje dětské mikiny u C&A zbytečné a módní koncern šel tváří v tvář spíše vágnímu obvinění z neonacismu do kolen až příliš rychle. 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články