Školačka známá z reklamy si vzala život kvůli kyberšikaně
Oběť šikany
Australskou společnost šokovala sebevražda 14leté dívky známé z reklamy na klobouky. Amy „Dolly“ Everettová si podle svého otce vzala minulý týden život kvůli neupřesněné internetové šikaně. Jako osmiletá byla tváří kampaně propagující australské klobouky značky Akubra; ty nosil i filmový Krokodýl Dundee.
Tick Everett vyzval na facebooku ke zvýšení povědomí o šikaně. Pozornost věnovaná smrti jeho dcery má zabránit opakovaní podobných případů. Trapiče Amy vybídl, ať přijdou na její pohřeb, aby viděli „naprostou zkázu, kterou způsobili“.
„Jsme naprosto šokováni a rozrušeni, že odešla Dolly, dívka, kterou znáte z vánočních reklam,“ uvedla společnost Akubra na svém instagramu.
Firma Akubra, jejíž klobouky jsou jedním ze symbolů australského života, tím vyzvala k boji proti šikaně. „Dolly mohla být dcerou, sestrou, přítelkyní kohokoli,“ poznamenala Akubra na facebooku.
Pětina australských dětí uvádí, že se v minulém roce stala obětí šikany. Obecná sebevražednost v Austrálii klesá, ve věkové skupině 15 až 24 let ale v posledních letech stoupá.