Audit v Pražské plynárenské: společnost na nákupu reklamy ušetřila miliony
Městská společnost
Z kraje letošního roku se v městské společnosti Pražská plynárenská konal audit. Zkoumal ceny, za které společnost, jejímž stoprocentním majitelem je Praha, nakupuje reklamu v médiích. Z tohoto nákladového auditu vyplynulo, že Pražská plynárenská v loňském roce vyjednala za reklamu ceny lepší než ve srovnání s tržními. Audit také vyčíslil úsporu 15 milionů korun za rok 2018.
„Jednalo se o nákladový audit, který se týkal cen, za které naše společnost nakupuje reklamní prostor v médiích. Byl realizován společností Flemedia, která na českém a slovenském trhu působí od roku 2004. Týkal se roku 2018, nicméně lze jej z velké míry uplatnit i pro rok 2017, kdy jsme v rámci nákupu mediálního prostoru dosahovali podmínek velmi podobných,“ uvedl pro Echo24 mluvčí společnosti a člen její dozorčí rady Miroslav Vránek.
Z auditu plyne, že způsobem nákupu mediálního prostoru Pražská plynárenská ušetřila miliony. „Z nákladového auditu vyplývá, že ve všech sledovaných případech je cena vyjednaná ze strany naší společnosti lepší než tržní benchmark a to dle jednotlivých médií a mediálních domů v rozmezí o 8 až 32 procent. V této souvislosti je v rámci předmětného nákladového auditu ve sledovaných případech vyčíslena celková úspora téměř 15,3 milionů korun,“ dodal Miroslav Vránek.
Pražská plynárenská dlouhodobě patří mezi největší tuzemské dodavatele energií. Loni jí meziročně klesl zisk na polovinu z předchozích 1,2 miliardy na 634 milionů korun.
Pražská plynárenská jako téma pražské koalice
Městská společnost bude tématem jednání pražské rady v půlce července. Radní Jan Chabr (TOP 09) má předložit tisk, který bude řešit další uspořádání městské společnosti. Pražská plynárenská Holding je stoprocentním majitelem Pražské plynárenské, město je plánuje sloučit.