Žulové kostky uprostřed silnice. Občané i záchranáři se diví. Ošklivé, ale účinné, říká radnice
zvláštní dopravní řešení
Mnohé Pražany jistě musela překvapit zvláštní změna dopravní situace v takzvaném Letenském trojúhelníku. Betonové bloky a žulové kostky, které přehradily významnou křižovatku mezi ulicemi Strojnická a Veletržní, vyvolaly na sociálních sítích bouřlivé diskuse týkající se jejich ošklivosti a také možného omezení průjezdnosti pro záchranáře či hasiče.
„Je na čase si uvědomit, že každý takový stavební zásah do komunikace logicky zhoršuje prostupnost pro vozidla IZS a tím se i logicky prodlužuje dojezdová doba a tím klesá šance na záchranu života. Velice nás zajímá, jestli v tomto případě tam hasiči opravdu projedou,“ píše facebooková stránka Lepší průjezdnost Prahy pro složky IZS, kterou založili příslušníci Integrovaného záchranného systému.
Samotný IZS se však od stránky distancuje a upozorňuje, že křižovatku hasiči projeli se svojí největší technikou. „Naše vozy místem projedou, předepsaná šířka jízdního pruhu je dodržena. Provedli jsme v místě několik jízd. Běžné družstvo projede bez problémů, výšková technika si musí trochu více najet a naši řidiči s tím budou počítat,“ uvedl pro Echo24 Martin Kavka za IZS.
Zároveň tvrdí, že tato křižovatka není natolik vytížená. „Samozřejmě, že každá neodstranitelná překážka na vozovce snižuje možnost alternativního řešení třeba při objezdu aut, nicméně toto místo není tak dopravně exponované. Na ul. Veletržní stejně nejezdíme Strojnickou ulicí, do ulice U studánky odbočit můžeme,“ dodal Kavka.
Podle vedení Prahy 7 souvisí úprava s rekonstrukcí semaforů na Veletržní ulici a také s výstavbou OC Letná. „To, že je to ošklivé, je daň za to, že je to dočasné opatření, protože se brzy bude otvírat OC Letná, tak jsme udělali dočasné řešení, abychom mohli reagovat, až se otevře to centrum,“ uvedl pro Echo24 radní pro dopravu Ondřej Mirovský.
Navíc upozorňuje na úpravu ulice U studánky, která je nově obousměrná. „Udělali jsme novinku, že ulice U Studánky již není jednosměrná, což naopak zrychlí průjezd sanitky, protože dřív tam také stála auta,“ tvrdí Mirovský.
Mirovský zároveň přiznává, že je výsledek ošklivý. „Ano je to ošklivé, to je ale daň za tu flexibilitu. Chtěli jsme něco udělat a co možno s nejméně stavebními úpravami, aby se mohlo snadno reagovat na změny v dopravě po otevření obchodního centra. Tento koridor je také spojnicí mezi navštěvovanou školou, tak jsme chtěli zajistit i bezpečnější přecházení pro děti,“
Starosta Prahy 7 Jan Čižinský argumentuje především bezpečností. Přibližně za měsíc se chystá podle něj Praha 7 vydat studii, která ukáže, jak se jim daří zajišťovat dopravní bezpečnost v městské části. Uvedl to pro Echo24.