Dřív Adolf, teď Patrik. E-shop po kritice jen přejmenoval ponožky s Hitlerem
- red,
Polský e-shop nabízející ponožky narazil s motivem nacistického vůdce Adolfa Hitlera. Mluvčí památníku koncentračního tábora Auschwitz řekl, že je nesmysl zneužít obraz člověka, který stojí za největší genocidou v dějinách, pro marketingové účely. Společnost Nanushki argumentuje tím, že se jedná o satiru. Produkt přejmenovala z ponožek „Adolf“ na „Patrik“ a dál je prodává.
Pánské ponožky „Adolf“ byly popisovány jako „chytrý stratég a rozený vůdce“, který ve svém volném čase vypracovává plán na dobytí světa. Rafal Pankowski ze sdružení Never Again Daily řekl, že produkt ukazuje absolutní nedostatek smyslu pro morálku. „Je uváděn na trh v Polsku v souvislosti se vzestupem krajně pravicového extremismu a vlnou antisemitské nenávistné řeči v polských médiích,“ řekl Pankowski v rozhovoru pro server Mirror.
Ponožky kritizoval i mluvčí muzea Stutthof na místě bývalého koncentračního tábora. „Výrobci těchto ponožek neprošli zkouškou citlivosti, taktu a úcty,“ řekl. „Adolf Hitler vytvořil systém, který zasáhl celý svět. Byl architektem největší genocidy v historii,“ dodal. Památník koncentračního tábora Auschwitz na Twitteru uvedl, že je těžké najít slova.
Skarpetki „Adolf“. Trudno to nawet skomentować. pic.twitter.com/F7G14X7uHX
— Auschwitz Memorial (@AuschwitzMuseum) February 22, 2018
Společnost se brání tím, se jedná o satiru a ironii. „Myšlenka vytvoření tohoto projektu měla představovat postavy posměšně a komicky. Nosil by Hitler růžovou kravatu?“ cituje společnost server Mirror.
E-shop produkt přejmenoval na „Patrika“ a změnil se i popis produktu. Nově se jedná o „makléře, finančníka, podnikatele a filantropa, který buduje, staví a vyvažuje“.