Na Fundlift vstupuje Carismo. Rozvíří kalné vody bazarů aut?
Fundlift.cz
Na českém trhu ojetých aut se jich ročně prodá přes 600 tisíc. Zhruba polovina v bazarech, polovina napřímo přes inzerci. Se všemi známými riziky a nešvary: zakrýváním závad či rovnou havárií, omlazováním a stočenými kilometry nebo podvodnou inzercí, která zkouší na výhodnou nabídku vylákat peníze předem. Na investiční platformu Fundlift teď pro peníze na rozvoj svého nápadu a technologií kolem něj míří český startup, který bazarům i inzerci staví alternativu v podobě „e-shopu“ s podrobně prověřenými auty. Do budoucna chce nabídnout mnohem víc.
Služba se jmenuje Carismo a na českém internetu funguje od dubna letošního roku. První cíl? Nová alternativa nákupu a prodeje auta přes internet, bez bazarů a s detailní analýzou technického stavu auta. Internetový portál s auty cílí právě na lidi, kteří jsou zatím zvyklí nakupovat či prodávat ojeté vozy na základě inzerátů či bazarů. Se všemi riziky. Tím, co do obchodu s ojetými auty přidává, jsou prověrka auta, právní podpora a především důkladná kontrola technického stavu auta. Partnerem Carisma je největší tuzemská síť autoservisů Bestdrive, která provádí odbornou prohlídku karoserie, laku, stavu světel, skel, interiéru, motoru, převodovky, podvozku. Součástí informací o stavu auta je také dnes už rozšířená kontrola původu auta a jeho historie od Cebia.
„Naším cílem je udělat nákup či prodej auta maximálně transparentním. Žádné praktiky známé z českých bazarů, od kterých se distancujeme. Carismo je férový „e-shop“ s auty, který o autech říká celou pravdu,“ říká jeho spoluzakladatel Jakub Kábrt. „Lidem, co prodávali do bazarů, nabídneme vyšší prodejní cenu. Těm, co tam nakupovali, pak detailní technické a cenové parametry vozu, které by jinde nenašli,“ říká o Carismu Kábrt. Zatímco marže autobazarů se obvykle pohybují mezi 20 a 30 procenty, business model Carisma je postaven na provizi z prodeje auta, která se pohybuje mezi 4 a 9 procenty.