Na trh se vrací bonbony Sparta. Odpůrci letenských je odmítají vyrábět
Návrat po 40 letech
Málokdy se stane, že by českou veřejnost vzrušila zpráva o cukrovince tak výrazně, jako informace o obnovení výroby bonbonů s logem fotbalové Sparty. Ty se na český trh vracejí po dlouhých 40 letech, což lidé mohutně komentují na sociálních sítích.
Firma Nestlé, která bude bonbony vyrábět, zaznamenala rozpolcené reakce i ve své továrně. Zatímco někteří zaměstnanci oslavují návrat tradiční pochoutky na trh, zejména odpůrci Sparty se raději nechávají přeložit na směny, kdy jsou vyráběny jiné sladkosti.
O obnovení výroby slavných bonbonů informoval deník Aktuálně.cz. „Nápad vyrobit znovu konkrétní bonbony přišel od jednoho z našich obchodních zástupců, konkrétně pro region střední a jižní Čechy,“ vysvětlila serveru Echo24 okolnosti kolem znovuzrození bonbonů Sparta mluvčí Nestlé Andrea Brožová.
Bonbony Sparta, které se prodávaly naposledy v sedmdesátých letech, bude firma vyrábět ve své továrně Sfinx v Holešově. V rámci obnovené výroby dokonce zkoumala i historické archivy, aby se původním sladkostem co nejvíce přiblížila. Nástupci čtyřicet let staré značky se však oproti svým předchůdcům budou přeci jen v dílčích ohledech lišit.
„Ty původní bonbony byly žluté a červené. Jednalo se o typ furé, tedy tvrdé bonbony s měkkou náplní. Tehdy ale šlo o poněkud bizarní příchuti griotka a dýně, které by podle nás už moc lidí nezaujaly,“ sdělila Echu24 Brožová. Nové bonbony tak budou namísto toho višňové a citronové.
Nové cukrovinky půjdou do prodeje pouze v rámci limitované edice. Až poté bude rozhodnuto o možném pokračování výroby. Tím by se Sparty připojily ke svým rivalům ze Slavie a Bohemians (ty nesou název Klokanky). První bonbony s logem letenského klubu se do prodeje dostanou v květnu, mohutný nástup prodeje však potravinářská firma plánuje až na období srpna, kdy startuje tuzemská fotbalová liga.
Obnovení výroby bonbonů Sparta přivítali zaměstnanci továrny rozporuplně. „Některé značky tady máme stovky let a lidé jsou většinou rádi, že se vracíme k výrobě tradičních výrobků,“ řekla Echu24 Brožová. Na druhou stranu kvůli umístění továrny na Moravě, se někteří zaměstnanci nechtějí na výrobě bonbonů s logem Sparty podílet. „Jsou to spíše jednotlivci, kteří se nechají přeložit na jiné směny. Myslím si, že nějaká větší blokáda provozu nehrozí,“ doplnila Brožová.
Informace o sladkostech s logem letenského fotbalového klubu se začala šířit i mezi českými internetovými uživateli. V zásadě přitom opět platí, že z jejich výroby se radují pouze fanoušci Sparty, zatímco její odpůrci nápad důrazně kritizují. V diskuzních příspěvcích si tak lidé mohou přečíst nejen o tom, jak se Sparťané konečně dočkali náhrady za nepoživatelné bonbony Slavia, ale i příspěvek z opačného tábora, který varuje sparťanskou mládež před zkaženými zuby.