O2 hodlá vyplácet dividendy v plném rozsahu

Finanční ředitel O2 Tomáš Kouřil

O2 hodlá vyplácet dividendy v plném rozsahuROZHOVOR
Tomáš Kouřil, finanční ředitel O2 Foto: O2
1
Ekonomika
Sdílet:

O2 bude navrhovat výplatu zisku v plném rozsahu. Je to dividendová politika, tedy dlouhodobější přístup vedení firmy, říká v exkluzívním rozhovoru pro Roklen24 finanční ředitel O2 Tomáš Kouřil. Zpráva o nárůstu zadlužení dle jeho slov jednoznačně souvisí s oznámením dalšího odkupu vlastních akcií firmy, který bude právě dluhem financován. O2 si tak půjčí dalších až zhruba osm miliard korun a sázka Tomáše Kouřila zní: mým cílem je, abychom při dvojnásobném dluhu platili stejný celkový úrok, jaký nyní platí O2 za už půjčených sedm miliard. Jak bilancuje třetí čtvrtletí? Co řekl pro Roklen24 k výhledu pro tržby, zisk, náklady či investice? Se 7% dividendovým výnosem dnes O2 vyčnívá nad telekomy v Evropě. Má firma sílu v této pozici zůstat?

R24: Za tři čtvrtletí roku 2015 jsme se z O2 dozvěděli: růst provozního zisku EBITDA o takřka 30 procent nad 7,5 miliardy korun, čistého zisku meziročně o polovinu na 3,73 miliardy korun. Tržby meziročně prakticky stabilní s poklesem o 0,3 procenta. Jak tato čísla hodnotíte z pozice finančního šéfa firmy?

Největší radost jako vedení firmy máme z historicky nejvyšší loajality zákazníků, s tím, že zlepšující se trend vidíme u všech produktů. A i zákazníci u fixního hlasu pokud odcházejí, děje se tak v nižším počtu. U mobilních služeb jsme byli schopni na trhu, kde výrazně klesá cena za volání, udržet průměrnou útratu na zákazníka meziročně na stejné úrovni. To je důležité hlavně proto, že prostor pro získávání zákazníka je na dnešním trhu nesrovnatelně menší, než jaký býval historicky.

R24: Od vaší konkurence zazněla slova o stabilizaci trhu. Co Vy na to?

Pro naše čísla je právě historicky nejvyšší loajalita zákazníků velmi důležitá, a i díky tomu jsme byli schopni oblast mobilních výnosů v České republice stabilizovat již několikátý kvartál po sobě. To není trend, který bychom predikovali, ale který už zažíváme. Cením si to o to víc, když se podívám na segment B2B a segment státní správy, kde je cenová agresivita v tuto chvíli extrémní a zároveň náš tržní podíl výrazně největší. Já se těším na lepšící se trend, který bychom viděli na celém trhu a třeba opravdu přijde i u našich konkurentů.

Celý rozhovor čtěte zde.

Další zajímavé zprávy z byznysu čtěte na Roklen24.cz.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články