Škoda Kodiaq: Vyzkoušeli jsme ho. Změní hru?

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq: Vyzkoušeli jsme ho. Změní hru?AUTOTEST 9
Auto
  • Jan Blažek
Sdílet:

Škodovka s Roomsterem nadobro opustila třídu MPV a vsadila na rostoucí segment SUV. Srdcovým králem, žolíkem a esem v rukávu zároveň, má být pro mladoboleslavskou značku model Kodiaq. Jak moc změní velké SUV pravidla hry ve vysoce konkurenčním segmentu? Napověděly první jízdy…

Jakkoliv superb zůstává dle vyjádření automobilky nadále vlajkovou lodí, je to právě kodiaq, kdo aktuálně nese technologickou vlajku mladoboleslavské automobilky nejvýše. Je předzvěstí nové éry, ani ne tak konstrukční, jako právě technologické. Kodiaq je autem, které v sobě má integrovány všechny asistenty, které považují v Mladé Boleslavi za smysluplné, a je prvním škodováckým autem, které je online 24 hodin 7 dní v týdnu. Šéf automobilky Bernhard Maier prohlásil, že každá další zásadnější novinka – a měly by být minimálně dvě do roka – už bude vybavena srovnatelnými systémy konektivity a infotainmentu. I když je taková výbava škody Kodiaq bezesporu zajímavá, mě na prvních jízdách zajímalo hlavně to, jak se s autem jezdí.

Vrchol nabídky

Během testovacích jízd na Mallorce jsem měl k dispozici verzi Škoda Kodiaq 2.0 TDI (140 kW) DSG 4x4 Style s řadou volitelné výbavy. Tedy jedno z top aut, které budou v ceníku. Na silnicích už jich takových bude jezdit o poznání méně, takže jsem už teď zvědavý na svezení s nějakou lidovější verzí, která třeba nebude mít adaptivní podvozek DCC s možností volby jízdních profilů (u Kodiaqu včetně režimu Snow a doplňkového režimu Off-road). Kromě již zmíněného vrcholného infotainmentu Columbus s novou osmipalcovou dotykovou obrazovkou a wi-fi hotspotem, patří k novinkám třeba také integrování systému ECall.

Prvních 120 km

Po krátkém úvodním brífínku, na kterém nám bylo ukázáno, jak si přes aplikaci Škoda Connect můžeme naplánovanou trasu v mapách Google přenést do navigace v autě, už můžeme za silného deště a větru nastartovat (bezklíčový přístup samozřejmostí). Prvním mým postřehem z dálničního provozu je velmi dobré odhlučnění s nízkým aerodynamickým hlukem a solidní podélná stabilita, na které se kromě pečlivě odladěného podvozku podílí i dlouhý rozvor 2791 mm. Úzké horské silničky, na kterých již asfalt nebyl tak kvalitní, jako na dálnicích opravených z EU fondů, zvládá podvozek kodiaqu také se ctí, jen v režimu sport jsou na roletách (krátké příčné nerovnosti jdoucí rychle za sebou) znát rázy. Jinak je jízda příjemná, komfortní a v případě potřeby i dostatečně agilní. Setup podvozku a řízení považuji za naprosto vyhovující většině řidičů. Snad jen sedmistupňové DSG jakoby občas nevědělo, jaký stupeň a jak rychle má zařadit. Tato dávka nejistoty se neprojevovala v běžném jízdním režimu, ale ve specifičtějších okamžicích, jako byla jízdy v serpentinách či někdy ve městě.

Pozvánka do interiéru

Škoda Kodiaq je stejně jako většina dalších škodováckých modelů umístěna v daném segmentu až na samotný vrchol. Je to tedy kompaktní SUV, ale takové, které svými rozměry, nabídkou prostoru i výbavou atakuje vyšší segment – pro lepší představu, kodiaq je rozměrově srovnatelný třeba s Audi Q5 či Volvem XC60. Osobně jsem velmi rád, že palubní deska není jen minimálně uzpůsobený derivát té ze superbu (a ta je zase uzpůsobená z octavie), ale jde konečně trochu originálnější cestou. A líbí se mi. Za rozumný kompromis považuji i mix funkcí ovládaných přes klasická dotyková tlačítka a těch, které lze ovládat přes dotykový displej, mimochodem s dostatečně rychlou odezvou, popř. hladkými tlačítky ve „skleněném“ designu rozmístěnými kolem infotainmentu. Škodovka si ani nemůže dovolit udělat prostorově malé auto, a tak jde kodiaq ve stopách svých sourozenců z jiných modelových řad – jeho kufr má základní objem 720 litrů, zadní sedadla jsou posuvná v rozmezí 18 cm, čímž poměrně zdatně konkuruje i vozům MPV, prostor pro hlavu, kolena i ramena je rovněž dostačující. Pohodlná sedadla má kodiaq jak vpředu, tak vzadu, jen ta příplatková v třetí řadě, díky kterým se kodiaq stane první sedmimístnou škodovkou, už logicky nabízejí uspokojivý komfort jen dětem či osobám s menším vzrůstem – tady zázraky nečekejte.

Connected car

Jak jsem zmínil v úvodu, je kodiaq v současnosti technolgicky nejlépe vybaveným autem z Mladé Boleslavi. Tedy, pokud si samozřejhmě připlatíte za možnosti, které auto a system nabízí. Můžete tak mít například aplikaci škoda Connect, která vás díky vzdálenému přístupu vždy spojí s autem, abyste třeba zjistili, kde se auto aktuálně nachází, kolik má pohonných hmot v nádrži, kdy vás čeká servisní prohlídka a dokonce můžete na dálku I zatroubit. Vzdálený přístup samozřejmě není jediným moderním výdobytkem. Uvnitř kodiaqu je pro posádku připraven wi-fi hotspot s vysokorychlostním internetem LTE a infotainment využívá internetová data o aktuálním provozu, zobrazuje i Google Earth či Street View, umí nabídnout detailní informace o bodech zájmu atd.

VERDIKT:

Škoda Kodiaq má stejně jako většina škodovek predispozice uspět nejen u nás, ale i ve světě. Zajímavý design, solidní zpracování, velkorysá nabídka prostoru, vyspělé technologie a v neposlední řadě i konektivita. Nezklamala mne ani jízdně – je stabilní, v rámci možností má podvozek spíše sportovnější projev, aniž by však rezignoval na komfort. Jen sladění převodovky DSG s nejsilnějším turbodieselem by mělo být lepší.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články