LEGO ukončí spolupráci s Daily Mailem. Prý šíří nenávist
NÁTLAKOVÁ KAMPAŇ
Dánská společnost LEGO Group, která vyrábí stejnojmennou stavebnici známou na celém světě, ukončí svou spolupráci s britským bulvárním deníkem The Daily Mail. Rozhodla se tak v důsledku internetové kampaně, která tlačí na firmy, aby nespolupracovaly s médii, jež údajně šíří nenávist. V neděli o tom informoval britský The Independent.
Pravicový Daily Mail podle dánské společnosti šíří „nenávist, diskriminaci a démonizaci“ například v otázce uprchlíků. Britský deník často poukazuje na negativní jevy spojené s migrací do Evropy, přičemž někdy používá značně emotivní titulky.
Jako další záminka pro ukončení spolupráce pak posloužila titulní stránka bulvárního deníku, která reagovala na nedávné rozhodnutí britského soudu. Podle něj nemůže britská vláda přikročit k takzvanému brexitu bez souhlasu parlamentu. Daily Mail tehdy soudce označil jako „nepřátele státu“.
Ukončení spolupráce mezi britským deníkem a dánskou společností přispěla internetová kampaň Stop Funding Hate (Prestaňte podporovat nenávist). Ta naléhá na firmy, ale nespolupracovaly s médii, jež podle jejího názoru šíří mezi lidmi nenávist.
Společnost LEGO Group je podle Independentu první velká společnost, která požadavkům kampaně vyhověla. Podobnému nátlaku ze strany aktivistů teď podle deníku čelí i společnost Marks & Spencer, která rovněž propaguje své výrobky na stránkách bulvárního tisku.