CzechTech

CzechTech 1
EchoAuto01
  • Jan Blažek
Sdílet:

Letošní rok je pro Škodovku jasně ve znamení nového Superbu. Úplně nová generace zůstává věrna velkoryse prostorové nabídce, ale přichází i s řadou zcela nových technologií.

Množství technologií, kterými může Superb disponovat, nenaleznete v žádné jiné škodovce. Řadu prvků sice používá i menší Octavia, ale Superb je aktuální výstavní skříní toho, co bylo Škodovce umožněno u nového modelu použít a co také dává z obchodního hlediska největší smysl. V některých dílčích oblastech si udržuje Volkswagen Passat „povinný“ odstup, ale z racionálního pohledu je nabídka prvků u Superbu s ohledem na cílovou skupinu dostatečná a výčet technologií delší, než si člověk zapamatuje. Jaké jsou po prvních testech dle mého soudu ty užitečné či stojící za pozornost?

Určitě bych začal adaptivním podvozkem DCC, který se ve škodovce objevuje vůbec poprvé. Nejde o vyložené novum a i ve střední třídě tento systém nabízejí i jiní výrobci, ale myslím si, že to bude u Superbu jeden z prvků, po nichž budou zákazníci pokukovat. Lze díky němu volit charakteristiku tlumičů a přizpůsobit chování vozu spíše sportovnější či komfortnější jízdě. Po prvních zkušenostech není rozdíl mezi režimy kdovíjak dramatický, respektive i ve sportovním režimu zůstává Superb dostatečně komfortním autem.

Superb je vozem vhodným pro cestování zejména na dlouhou vzdálenost. Proto je dobře, že má ve výbavě i adaptivní tempomat, který může fungovat až do rychlosti 210 km/h a dokáže udržovat bezpečnou vzdálenost od aut vpředu. Jeho reálné využití v provozu hodně záleží na hustotě dopravy, protože odstup je (jak to u těchto systémů bez ohledu na značku bývá) přece jen větší, než když člověk řídí sám, a do vzniklé mezery se mu každou chvíli někdo cpe.

Třetí technologií, kterou bych vyzdvihl pro její užitečnost, je Smart Light Assist – tedy systém, který samočinně upravuje světelný tok předních světlometů tak, aby byla maximálně osvětlena vozovka a přitom nedocházelo k oslňování řidičů protijedoucích vozidel.

Na závěr přidám ještě pár jízdních postřehů. Jak jsem zmínil, Superb mne mile překvapil úrovní komfortu, nerovnosti zvládá se ctí, nerázuje, podvozek působí robustním dojmem. Nejvíce kilometrů jsem zatím ujel s verzí 2.0 TDI (110 kW) s manuální převodovkou. V členitějším terénu při svižnější jízdě si tento motor vzal 5,6 l / 100 km, při klidném plutí krajinou byla jeho spotřeba 4,6 l / 100 km, což je údaj, který považuji za velmi solidní. Auto se dobře ovládá, za volantem máte, i díky podobnosti palubní desky s Octavií, pocit, že neřídíte kdovíjak velké auto.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit