O2 zvažuje blokovat online reklamu. Média hrozí odvetou
V případě, že telekomunikační společnost O2 začne blokovat on-line reklamu, je část významných zpravodajských a zábavních webů připravena odstřihnout zákazníky operátora od svého obsahu. Informují o tom páteční Hospodářské noviny. Opatření by se dotklo více než třetiny české populace.
Společnost O2 Czech Republic, patřící finanční skupině PPF, blokování internetové reklamy pro své zákazníky zatím jen zvažuje. „Pokud se pro to rozhodneme, bude volitelná a dostupná zdarma. Obsah nijak cenzurovat určitě nebudeme,“ řekla v pátek mluvčí operátora Lucie Pecháčková.
Už teď se ale proti možnosti odstranění reklamy z webů podle Hospodářských novin staví významné mediální společnosti jako jsou vydavatelství Mafra, Economia a Czech News Center nebo provozovatel portálu Seznam.cz. Zákazníci O2 by tak mohli ztratit přístup například na zpravodajské servery iDnes.cz, IHNED.cz či Blesk.cz.
Čtěte také: Skupina J&T koupila třetinu firmy, která vyvinula Lítačku
Poskytovatelé obsahu se obávají ztráty podstatné části příjmů. Vedení velkých mediálních domů proto podle deníku odmítlo přijít na schůzku, na které jim O2 chtělo představit plán, jak místo spoléhání na reklamu urychlit zpoplatňování on-line obsahu.
Operátor O2 má na trhu připojení k internetu v Česku více než třetinový podíl. Generální ředitel společnosti Tomáš Budník Hospodářským novinám řekl, že pokud se firma rozhodne službu blokování reklamy nabídnout zákazníkům, je schopna ji spustit v řádu týdnů.